۱۰۶۰ میلیارد تومان به طرح‌های استانی و جهش تولید در لرستان اختصاص یافت

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به تدوین طرح‌های استانی و ملی جهش تولید، از اجرای طرح «جنگل اقتصادی» در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به تدوین طرح‌های استانی و ملی جهش تولید، از اجرای طرح «جنگل اقتصادی» در کشور خبر داد.

حمید پورمحمدی در مراسم انعقاد تفاهم نامه اجرای پروژه‌های «جهش تولید» لرستان ، با بیان اینکه بعد از فرمان مقام معظم رهبری و اعلام سال جاری به عنوان سال «جهش تولید»، از دوم فروردین ماه ستادی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل شد، اظهار کرد: در این ستاد نمایندگان قوای مختلف ونهاد‌های نظارتی و دستگاه‌های ملی و تولیدی حضور دارند.

او  با تاکید بر اینکه در این ستاد دو نوع طرح تدوین شده است که شامل طرح‌های ملی و استانی هستند، تصریح کرد: خوشبختانه لرستان به خاطر عملکرد موفقی که در ستاد اقتصاد مقاومتی داشت، طرح جهش تولید خود را زودتر آماده کرد که در این راستا با کارشناسان ما به تفاهم رسیده‌اند و منابع لازم را ما برای استان در نظر گرفته‌ایم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه برای لرستان در سال جاری، هزار و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: یک سوم این اعتبار را دولت پرداخت می‌کند و دو سوم آن را بخش خصوصی و نهاد‌های مالی تأمین خواهند کرد.

او با بیان اینکه در این زمینه ۵۶ طرح را حمایت خواهیم کرد و البته همه این حمایت‌ها مشروط بر این است که این پروژه‌ها امسال تمام شوند، افزود: استان‌هایی که بتوانند در این رابطه عملکرد موفق تری داشته باشند منابع بیشتری در اختیارشان قرار خواهد گرفت و اگر هم در مسیر راه با موانعی روبرو شوند ستاد جهش تولید و دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی موظف به رفع آن‌ها است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که علاوه بر طرح‌های استانی، طرح‌های ملی نیز در دستور کار قرار گیرد و سهم لرستان در این رابطه نیز سهم کمی نخواهد بود.

پورمحمدی با بیان اینکه طرح‌های ملی متکی بر شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود تا بهره‌وری بالا رفته و جوانان در عرصه اقتصاد نقش جدی ایفا کنند، بیان کرد: این طرح‌ها در کل جغرافیای کشور در دستور کار قرار خواهند گرفت.

او  با اشاره به اجرای طرح «جنگل اقتصادی» به عنوان یک طرح ملی در کشور، افزود: همچنین طرح‌هایی را در حوزه گیاهان دارویی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم از نهاد‌های عمومی غیر دولتی به ویژه بسیج در شکل دهی، ساماندهی و جلب مشارکت مردم استفاده کنیم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح‌های استانی و ملی، یک سال موفق را داشته باشیم، افزود: علیرغم سختی‌ها و تلخی‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده و یا محدودیت‌هایی که بر اثر تحریم‌ها ایجاد شده، فرصت جهش تولید برای کشور یک فرصت مغتنم است که باید با انسجام و همکاری امسال را یک سال پرفروغ برای تولید کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.