پایگاه صهیونیستی گزارش داد؛

کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال خرید سلاح از اسرائیل هستند

یک پایگاه صهیونیستی در گزارشی از تمایل کشورهای حاشیه خلیج فارس برای خرید سلاح از اسرائیل خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری معلومه، یک پایگاه صهیونیستی در گزارشی فاش کرد کشورهای حاشیه خلیج فارس اطمینان زیادی به دولت ترامپ و سیاست های خارجی آن ندارند؛ برای همین به دنبال خرید سلاح از رژیم صهیونیستی هستند؛ بطوری که بطور مثال عربستان سعودی پهپادهای اسرائیلی را فرصتی برای سیاست آتش بس با این رژیم و نادیده انگاشتن حقوق فلسطینی ها می بیند.

بر این اساس، در گزارشی که در پایگاه صهیونیستی «الگماینر» منتشر شده، آمده است: در صورتی که قرار باشد کشورهای حاشیه خلیج (فارس) از عقب نشینی آمریکا از منطقه و تنش های آمریکا- عربستان درسی بگیرند، آن این است که قراردادن تمامی تخم مرغ ها در یک سبد، اقدامی خطرناک است. این مسأله سبب نخواهد شد تا آمریکا از ادامه تأمین جایگاهش به اعتبار اینکه وارد کننده اصلی سلاح به منطقه است، بازداشته شود؛ همچنانکه این مسأله را معاملات اخیر تسلیحات و نیز معاملات تجاری مرتبط به اثبات رسانده است.
این گزارش در ادامه می افزاید: رژیم صهیونیستی در زمان کنونی از این عقب نشینی برای ایجاد روابط با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و به خصوص عربستان در زمینه فروش سلاح استفاده می کند. اسرائیل به خلاف آمریکا، روسیه و چین، محدودیتی بر فروش تسلیحات به سبب های حقوق بشری و یا مسائل دیگر وضع نکرده است.

در ادامه گزارش الگماینر ادعا شده است: رژیم صهیونیستی به نسبت عربستان و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) بر روسیه و چین مزیت دارد و آن این است اسرائیل به همراه عربستان و امارات، ایران را تهدیدی برای خود و عامل بی ثباتی در منطقه قلمداد می کنند. همین مسأله سبب می گردد عربستان، امارات و اسرائیل در حمایت از سیاست فشار حداکثری که آمریکا به دنبال اعمال آن بر ایران است، وجه مشترک داشته باشند. اما آنچه که (از دید این کشورها) ناامید کننده است، آن است که این سیاست تا کنون با وجود گذشت دو سال از اتخاذ آن، نتیجه شایانی نداده است.

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا ثابت کرده هم پیمانی غیر مطمئن برای کشورهای حاشیه خلیج (فارس) محسوب می شود، بطوری که این مسأله سبب شده تا امارات و کشورهای کوچک حوزه خلیج (فارس) به همکاری با ایران به منظور آنکه زیرساخت هایشان در هرگونه درگیری نظامی احتمالی میان آمریکا و ایران در آینده هدف قرار نگیرد، ادامه دهند.

الگماینر همچنین گفته است مسأله اسرائیل همچنان در کشورهای حوزه خلیج فارس و جهان عرب و اسلام مسأله ای حساس به شمار می رود؛ از همین رو این رژیم تا کنون فروش هایش را به تجهیزات و فناوی های غیر کشنده محدود کرده است. از همین رو در صورتی که درگیری های میان فلسطینی ها و اسرائیل حل شود، ممکن است این روابط، به روابطی رسمی با حاکمان خلیج (فارس) بدل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار