پیش بینی خرید ۵۳۰ هزار تنی گندم در استان

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: به رغم پیش بینی خرید ۵۳۰ هزار تنی گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان کاهش بارندگی و افزایش دما این میزان ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقیدر نشست کارگروه آرد و گندم استان آذربایجان شرقی افزود: سطح زیر کشت گندم در استان بیش از ۴۵۰ هزار هکتار است که پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۶۷۰ هزار تن گندم برداشت شود.

او با اشاره به اینکه مقرر شده است امسال عمده گندم مازاد برنیاز کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی استان خریداری شود حجم پیش بینی خرید این گندم از کشاورزان استان را بیش از ۴۵۰ هزار تن اعلام کرد.

عطاالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم کاران ایران نیز در این نشست سطح زیر کشت گندم کشور را حدود ۶ میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم تولید شود که از این میزان حدود ۱۰ میلیون تن خریداری خواهد شد.

به گفته  او از ابتدای خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده است که تاکنون پول ۷۱ درصد گندم خریداری شده به حساب گندم کاران پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.