یک مقام چینی: باید برای خروج از سیستم داد و ستد با دلار آمریکا آماده باشیم

یک مقام چینی هشدار داد چنانچه واشنگتن تحریم‌هایی را علیه پکن اعمال کند، این کشور از سیستم پرداختی به دلار آمریکا خارج می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «فنگ زینگاهی» نایب رئیس کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین، هشدار داد چنانچه واشنگتن تحریم‌هایی را مانند آنچه علیه روسیه اعمال کرده است علیه پکن اجرایی کند چین از سیستم پرداخت به دلار آمریکا خارج می‌شود و باید برای این کار آماده باشند.

این مقام چینی در این خصوص گفت «پکن برای بیشتر معاملات بین‌المللی خود از سیستم پرداخت به دلار آمریکا استفاده می‌کند که این امر کشور را در برابر فشار احتمالی مقامات آمریکایی آسیب‌پذیرتر می‌کند.» زینگاهی که با روزنامه «سوت چاینا مورنینگ» مصاحبه می‌کرد در ادامه افزود «چنین مواردی پیش‌تر برای بسیاری از مشاغل و موسسات مالی روسیه پیش آمده است. ما باید مقدمات را آماده کنیم. یک آماده سازی واقعی و نه فقط آمادگی روانی و از این سیستم خارج شویم.»

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا روابط دو کشور به طرز چشمگیری تیره شده است. واشنگتن پکن را متهم می‌کند که به شیوه ناعادلانه تجارت می‌کند، در برخی از بخش‌های کشورش به نقض حقوق بشر می‌پردازد و به حقوق هنگ کنگ تجاوز می‌کند و با این اتهامات صحبت‌هایی از تحریم احتمالی چین مطرح کرده است.

از سوی دیگر چین به شدت این اتهامات را رد می‌کند و معتقد است خود آمریکا بسیاری از حقوق بین‌المللی را نقض می‌کند و در حال زورگویی به جهان است. به تازگی و پس از شیوع ویروس کرونا نیز ترامپ و دولت او بار‌ها چین را متهم اصلی انتشار گسترده این بیماری در جهان معرفی کرده‌اند و خواستار تحقیق سازمان جهانی بهداشت دراین خصوص شده‌اند، اتهامی که چین به هیچ عنوان زیر بار آن نمی‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
هر وقت دنیا فهمید باید جنس آمریکایی رو نخرن ولو قیمتش نصف بقیه باشه و صد سال هم کار کنه اونوقت از بردگی و نوکری شیطان بزرگ و بعدشم موش آزمایشگاهی آمریکا شدن و مرگ و نیستی نجات پیدا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۲۱:۳۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
وات فاز یا سیدی
آخرین اخبار