سردار رضایی خبر داد؛

۱۶۰ باند موادمخدر در ۳ ماهه اخیر متلاشی شدند

رضایی گفت: در ۳ ماهه اخیر ۲۶۶ تن مواد مخدر کشف و ۴ محموله سنگین متلاشی شده و ۱۶۰ باند قاچاق نیز منهدم شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی و رئیس کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر در نشست تخصصی به مناسب هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر دادیم.

وی گفت: یکی از شهدای معروف در این راه که سال‌های گذشته جانفشانی کرد و امروز در راه مبارزه با تروریسم، ترور شد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رضایی افزود: بر همگان ثابت شده جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری است که در راستای مبارزه با مواد مخدر پرچمدار است و شاخصه‌هایی دارد، یکی از این شاخصه‌ها تقدیم این تعداد شهید است و شاخصه دیگر روش‌های مختلفی است که برای مقابله با مواد مخدر انجام می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر در دنیا رقیب ندارد، ادامه داد: جوانان ایران و جوانان سایر کشورها فرقی برای جمهوری اسلامی ندارند، لذا نیروی انتظامی به عنوان پرچمدار مبارزه با موادمخدر در نظر دارد که تمام توجه سایر کشورهای دنیا را در این مسیر بسیج کند. مواد مخدر به عنوان یک ابزار تروریستی از طرف دشمن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از ملت‌های کشور‌های غربی نیز انتظار می‌رود که از دولتشان مطالبه کنند که در راستای مبارزه با مواد مخدر قدم بردارند و اعلام کنند که در این مسیر چه کردند.

رضایی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۱۳ تن مواد مخدر کشف شده است، گفت: ۹۶ تن مواد مخدر در مرز‌ها کشف شد، همچنین در این مدت ۶۶ درصد افزایش کشفیات داشتیم. ایران تا کی باید به تنهایی در این راه مبارزه کند و شهید تقدیم کند، نقش کشور‌های غربی چه می‌شود؟ فرهیختگان کشور‌های غربی کجا هستند تا دولت‌هایشان مطالبه کنند؟

وی با بیان اینکه در سال جدید ۴۲ درصد افزایش کشفیات داشتیم، افزود: در ۳ ماهه اخیر ۲۶۶ تن مواد مخدر کشف و ۴ محموله سنگین متلاشی شده و ۱۶۰ باند قاچاق نیز منهدم شدند که بخشی از این باند‌ها بیرونی هستند. انتظار است که مبارزه با موادمخدر از طریق دیپلماسی و رسانه به کشور‌های غربی منتقل شود و این مبارزه تا حدی در ایران امکان پذیر است و باید تمام کشور‌های اروپایی به امر مبارزه با موادمخدر وارد عمل شوند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز ما قربانی این موضوع هستیم و باید جهان به صحنه بیاید، این مطالبه جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی باید به تمام دنیا مخابره شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار