وضعیت دشت‌های تربت حیدریه بحرانی است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: علی‌رغم بارندگی‌های اخیر، دشت‌های منطقه تربت حیدریه همچنان بحرانی است، و برای جبران کم آبی مجبور به خرید آب هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صادق یوسفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با ادغام شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، در حال حاضر، به ۶۲ هزار مشترک شهری و ۲۹ هزار و ۱۰۰ مشترک روستایی خدمات ارائه می‌شود.

او طول شبکه آبرسانی شهری و روستایی را به ترتیب ۵۹۴ و ۲۷۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: از این تعداد مشترکین تنها ۵۲ درصد به سیستم فاضلاب شهری متصل هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه با بیان اینکه منابع تامین آب در شهر‌ها را ۳۶ حلقه چاه و ۲ چشمه و در روستا‌ها ۵۴ حلقه چاه و ۱۰ چشمه است، ادامه داد: بر همین اساس ۵ ایستگاه پمپاژ آب در حوزه شهری و ۲۰ ایستگاه پمپاژ در حوزه روستایی، در سیستم آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها کمک می‌کنند.

یوسفی حداکثر توان تامین آب در شهر تربت حیدریه را ۶۶۵ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و بیان کرد: این در حالی است که به حدود ۷۲۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز داریم که با اصلاح شبکه آبرسانی و اضافه شدن چند حلقه چاه این کمبود تا حدودی جبران می‌شود.

او با بیان اینکه حداکثر توان تامین آب در روستا‌ها را ۲۴۵ لیتر بر ثانیه است، تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر چشمه‌ها و قنوات تا حدودی سیرآب شدند و تنها ۵ لیتر بر ثانیه در روستا‌ها کمبود آب داریم که با اقدامات و پیگیری‌های لازم این کمبود جبران می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه تاکید کرد: علی رغم بارندگی‌های اخیر، دشت‌های منطقه تربت حیدریه همچنان بحرانی است.

یوسفی اظهار کرد: پارسال ۱۳۵ میلیارد ریال در آبفای شهری اعتبار داشتیم که بخش زیادی از آن تخصیص یافت و از این میزان اعتبار ۸۴ میلیارد ریال آن در حوزه تامین آب شهری هزینه شده است.
 

کرونا و افزایش تولید و مصرف آب شرب در تربت حیدریه


او از افزایش تولید و مصرف آب شرب در سطح شهر تربت حیدریه به دلیل بیماری کرونا طی سه ماه گذشته، افزود: بیماری کرونا و رعایت مسایل بهداشتی تولید آب شرب در شهر تربت حیدریه را در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۵، ۷ و۲۲ درصد افزایش داده است.

کمبود آب در ۳۵ روستای تربت حیدریه

مدیرعامل شرکت آبفای تربت حیدریه با بیان اینکه تاکنون بی آبی در هیچ روستایی گزارش نشده است، ادامه داد:مشکل کمبود آب در ۲۳ روستا طی یکی دوماه گذشته برطرف شده و امیدواریم با تامین بودجه‌های مورد نیاز بتوانیم، مشکل سایر روستا‌هایی که با مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند برطرف شود.

یوسفی بیان کرد: در تربت حیدریه مردم همکاری بسیار خوبی دارند، اما اخیرا با دستور وزیر نیرو قبوض یک دوره به تاخیر افتاد و با توجه به وضعیت کرونا مطالبات آبفا از مردم افزایش پیدا کرده است اخیرا این مبلغ به ۳ میلیارد تومان و ۱/۵ میلیارد تومان از بخش‌های دولتی مطالبه داریم.

انتهای پیام//ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.