پنیر لیقوان با برگزاری جشنواره به ثبت ملی می‌رسد

فرماندار تبریز ضمن قدردانی از زحمات اهالی لیقوان در راستای تولید پنیر باکیفیت، گفت: به زودی جشنواره‌ای برای معرفی پنیر سنتی لیقوان برگزار شده و طی آن پنیر لیقوان به ثبت ملی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بهروز مهدوی فرماندار تبریز  در حاشیه بازدید از نحوه فراوری پنیر در روستای لیقوان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پنیر سنتی این منطقه به دلیل فراوری در دامنه کوه و نزدیکی به طبیعت، طعم خاص و منحصربفردی داشته و جزو بهترین پنیر‌های ایران محسوب شود و در کشور‌های اروپایی نیز شناخته شده است.

او با اشاره به تبلیغات منفی علیه پنیر لیقوان در رسانه ملی و فضای مجازی مبنی بر غیربهداشتی بودن این پنیر، بیان کرد: این امر یک شیطنت رسانه‌ای بود که ما نیز اعتراض خود را نسبت به اظهارات کارشناس تغذیه انجام دادیم؛ اکنون صداوسیما به جای پرداختن به این مسائل بهتر است تا مزیت‌های نسبی مناطق را معرفی کند.

او با اشاره به حضور فرماندار مراغه و جمعی از مدیران جهاد کشاورزی این شهرستان در بازدید از روستای لیقوان، گفت: این بازدید به منظور آشنایی مدیران جهاد کشاورزی مراغه با نحوه فراوری پنیر لیقوان و زحمات و تلاش‌های تاریخی و چندین ساله مردم این منطقه در فراوری پنیر لیقوان انجام شده تا الگویی برای استفاده از ظرفیت‌های تولید پنیر در شهرستان مراغه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد تیمورزاده
۲۲:۲۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
اینجانب یکی از تولید کننده پنیر گوسفندی در دامنه سهندمراغه از فرماندار تبریز خواهشمندم تنها از روستائیان لیقوان یادنشود تولید کننده های پنیر گوسفندی در مراغه از شما انتظار میرود با توجه به اینکه ۹۰ در صد پنیر به اسم لیقوان در مراغه تولید وبه انبوه میرسد از شهر روستاهای ماهم در این ظمینه یاد شود