وقوع دو انفجار در سومالی

بر اثر انفجار دو بمب در سومالی دستکم هفت نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بر اثر انفجار دو بمب در شبانه روز گذشته در بخش جنوبی و مرکزی سومالی دستکم هفت نفر جان خود را از دست دادند.

اولین حادثه مربوط به انفجار دو بمب در مقابل خانه یک مقام نظامی در شهر وانلاوی، در ۹۰ کیلومتری شمال غربی موگادیشو، بود که اواخر روز شنبه منفجر شد و چهار نفر از سربازان و غیرنظامیان بر اثر آن کشته شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار‌ها را برعهده نگرفته است.

در حادثه دوم یک گروه سه نفره دست به انفجار انتحاری زدند و یک خودروی حامل بمب را به یک پاسگاه در شهر باکادوین در ایالت مرکزی گالمودگ بردند. سربازان حاضر در این پاسگاه پس دستور توقف به این خودرو و توجه نکردن سرنشینان به این دستور به سوی آن شلیک کردند. در این حادثه سه سرباز کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

حملات انفجاری در سومالی تبدیل به امری عادی شده است، زیرا گروه تروریستی «الشباب» از ۱۲ سال پیش مبارزه مسلحانه و تروریستی خود را برای برکناری دولت مرکزی این کشور آغاز کرده است. این گروه از سوی کشور‌های غربی به شدت حمایت می‌شود و به طور مرتب در موگادیشو، پایتخت و دیگر مناطق این کشور اقدام به بمبگذاری می‌کند. شدیدترین بمبگذاری سومالی که سبب جان باختن بیش از ۵۰۰ نفر در موگادیشو شد، در اکتبر سال ۲۰۱۷ از سوی این گروه تروریستی صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار