افزایش ۲۴ درصدی بارش‌های جوی در استان همدان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ‌ای همدان گفت: امسال تاکنون ۴۵۷ میلی متر بارندگی در استان داشته ایم که در مقایسه با سال آبی گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۴ درصدی باش‌های جوی در استان همدانمنصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: بارندگی‌های سال آبی ۹۸ -۹۹ در استان همدان ۴۵۷ میلیمتر است که در مقایسه با میانگین ۳۴۶ میلی متری بارش‌های بلند مدت در استان ۲۴ درصد افزایش بارندگی‌ها را داشته ایم.

او با بیان اینکه بارش‌های جوی پارسال در استان و کشور بی سابقه بود افزود: بارش‌های امسال در مقایسه با بارش ۶۰۴ میلی متری پارسال ۳۲ درصد هم کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه بهار امسال ۵ سد استان  سرریز کرد ادامه داد: هم اکنون با توجه به برداشت آب از مخازن سد‌ها و کاهش میزان ورودی آب به مخزن آن‌ها هیچ سدی در استان از این هفته به بعد سرریز نمی‌کند.

ستوده بیان کرد: هم اکنون در سدهای اکباتان  ۳۲ میلیون متر مکعب و  آبشینه همدان ۴ میلیون و ۷۶۰ هزار متر مکعب، شیرین سو کبودراهنگ ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب، کلان ملایر ۴۳ میلیون و ۷۰۰ متر مکعب، سرابی تویسرکان ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب، و شنجور در گزین ۲ میلیون و ۳۰۰ متر مکعب ذخیره آب داریم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.