سوزان رایس: دولت ترامپ کاملاً نژادپرست است

مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما گفت: سابقه دولت فعلی آمریکا در زمینه مسائل نژادی مایه شرمساری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما به استعفای «مری الیزابت تیلور» مسئول امور حقوقی وزارت خارجه آمریکا به عنوان بالاترین مقام یک بانوی سیاهپوست در دولت فدرال این کشور واکنش نشان داد.

وی گفت: گمان کنم اقدام دیرهنگام، بهتر از این است که هرگز اقدامی انجام نشود. او در سه سال و نیم گذشته برای دولتی کاملاً نژادپرست کارکرد؛ از مقایسه تظاهرکنندگان صلح‌جو در شارلوتسویل با افراد قائل به برتری {سفیدپوستان} تا هفته‌های اخیر که دولت آمریکا، جنبش جان سیاهپوستان اهمیت دارد و تظاهرات صلح آمیز را بی ارزش جلوه داده و این را روشن کرده است که ایستادن در کنار میراث حامیان برده‌داری را به حمایت از آمریکای مدرن ترجیح می‌دهد؛ سابقه این دولت در زمینه مسائل نژادی مایه شرمساری است.

 سوزان رایس افزود: به تازگی خانم تیلور متوجه شده که رفتارهای  دولت  آمریکا تا چه اندازه غیراخلاقی است و تصمیم گرفته دیگر به این دولت خدمت نکند؛ من برای این واقعیت احترام قائل هستم. متاسفانه آنچه در روز‌های اخیر شاهد بودیم تفاوت چندانی با رویه دولت ترامپ در سه سال و نیم گذشته نداشت.

سوزان رایس در واکنش به انتقادات اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا از باراک اوباما و جو بایدن گفت: دروغ‌های شرم آور و نفرت انگیزی که این رئیس جمهور می‌گوید، ظاهراً پایانی ندارد. این، فقط یک مورد دیگر از مجموعه دروغ‌های شرم آور او بود. سابقه دولت باراک اوباما و جو بایدن در زمینه اصلاحات پلیس و ساختار عدالت کیفری در آمریکا کاملا شناخته شده است؛ از جمله گام‌های بسیاری که در دولت اوباما و بایدن برداشته شد، محدود شدن انتقال تجهیزات نظامی به اداره‌های پلیس و آغاز تحقیقات از اداره‌های پلیسی این کشور بود که در گذشته، الگو‌هایی از عملکرد نژادپرستانه و رفتار وحشیانه داشتند. دولت ترامپ نیز به خوبی از همه این اصلاحات آگاه است، زیرا این دولت زمانی که روی کار آمد، همه اصلاحات را نابود کرد و به روال سابق بازگرداند. بنابراین، این ادعا که دولت اوباما و بایدن هیچ کاری نکرد، یک دروغ شاخدار است. در واقع، رئیس جمهور آمریکا اصلاحات قبلی را از بین برده است و اکنون به شیوه‌های ناقص و ناکافی می‌کوشد اوضاع را سامان دهد.


بیشتربخوانید:چگونه ایده برتری سفیدپوستان باعث تضعیف آمریکا می‌شود؟


سوزان رایس در پاسخ به سوال مجری شبکه درباره کتاب جدید "جان بولتون" و  روابط آمریکا و چین گفت: افشاگری‌های انجام شده در کتاب جان بولتون فوق العاده بوده و نشان می‌دهند ترامپ حتی پیش از آن که رئیس جمهور آمریکا شود، مشتاق بوده است حمایت دولت‌های خارجی، از جمله کشور‌های رقیب را برای مداخله در انتخابات کشور ما، به نفع خودش، جلب کند و این کار را ابتدا با روسیه و اوکراین و سپس با چین انجام داد. نمی توان هیچ سوء استفاده‌ای از قدرت بالاتر از آنچه ترامپ در روز روشن انجام داده است را  تصور کرد. نکته جالب درباره افشاگری‌های جان بولتون این است که او به عنوان یک محافظه کار، صحت وقایعی را در پشت در‌های بسته تأیید می‌کند که ما اکنون علنا شاهد آن هستیم. به یاد داشته باشید، رئیس جمهور ترامپ از پکن خواست اطلاعاتی در خصوص جو بایدن در اختیار او بگذارد. بنابراین، از بررسی ایمیل‌های هیلاری کلینتون و مسئله روسیه گرفته تا همین امروز، می‌توان گفت حربه ترامپ این است که منافع شخصی و سیاسی خود را بر امنیت ملی ما ترجیح می‌دهد. اگر در یک جا سوء استفاده فاحش از قدرت رخ داده باشد، همین جاست. این دیگر برای رأی دهندگان عیان شده که ترامپ حاضر است دموکراسی و استقلال ما را فدای منافع سیاسی خود کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار