وزیر بهداشت یمن: سازمان ملل دوبار کودکان یمن را کشت

وزیر بهداشت و اسکان یمن اعلام کرد سازمان ملل با سکوت و حذف نام عربستان از لیست سیاه قاتلان کودکان، دوبار کودکان یمن را به قتل رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المسیره، دکتر طه المتوکل، وزیر بهداشت عمومی و اسکان یمن اعلام کرد که سازمان ملل دوبار کودکان را به کشتن داد.

وی گفت: سازمان ملل یک بار با سکوت در برابر دشمنی و محاصره یمن و بار دیگر با حذف نام عربستان از لیست سیاه قاتلان کودکان علی رغم وجود شواهد و گزارش‌های متعدد، کودکان یمن را به قتل رساند.

وزیر بهداشت یمن در نشست مشورتی بخش بهداشت برای اعلام نتایج ارزش گذاری بیمارستان‌های دولتی و زیرساخت‌های پزشکی در استان «عمران» اعلام کرد: بیش از ۷ هزار کودک یمنی از اولین حمله ائتلاف دشمن به خانه هایشان شهید و زخمی شده اند و سازمان ملل بدون خجالت عربستان را از لیست ننگ حذف کرد.

وی افزود: پس از گذشت یک هفته از خط خوردن نام عربستان از لیست قاتلان کودکان، ریاض ۳۷ کودک یمنی را هدف قرار داد.

این مقام یمنی گفت: نوزادان زیر ۲۸ روز که بر اثر دشمنی و محاصره جان خود را از دست داده‌اند به ۲۰ درصد رسیده است و این آماری موثق از سوی سازمان‌های بین‌المللی است. همچنین بر اساس آمار موثق مرگ کودکان زیر یک سال ۵۳ هزار مورد در سال، کودکان زیر ۵ سال ۷۲ هزار مورد است.

وزیر بهداشت یمن اعلام کرد: امروز رسوا کردن جنایات سازمان ملل علیه کودکان یمن را بر عهده آزادگان جهان می‌گذاریم و از سازمان ملل می‌خواهیم به جای پرداخت چک‌هایی به قیمت خون کودکان یمن، عربستان را به دادگاه بکشاند.

وی با اشاره به بحران مشتقات نفت در یمن گفت: فعالیت اورژانس و مراقبت‌های ویژه در حال توقف است، همچنین جان ۳۵۰۰ بیمار کلیوی در معرض خطر است و کارگاه‌های ساخت کپسول اکسیژن با خطر تعطیلی مواجه هستند.

وزیر بهداشت یمن در پایان از تمامی پزشکان مشاور خواست تا ۳ ساعت از وقت خود در روز را به حضور در مراکز قرنطینه و انجام وظیفه انسانی و ملی خود در مقابله با تجاوزات دشمن و نبود کمک به یمن در محاصره اختصاص دهند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته در اظهاراتی گفت: ائتلاف عربی که از دولت در تبعید یمن حمایت می‌کند، در پی کاهش قابل توجه قربانیان حاصل از بمباران‌های هوایی و نیز پیاده سازی اقداماتی که با هدف محافظت از کودکان انجام گرفته، از فهرست نقض قوانین مرتبط با کشتار و نقص عضو خارج خواهد شد.

نام عربستان سعودی در ابتدا در سال ۲۰۱۶ در فهرست سیاه قرار داشت؛ اما این تصمیم پس از آنکه ریاض تهدید کرد تا بودجه برنامه‌های سازمان ملل را قطع می‌کند، معکوس شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار