بهره برداری از ۳۵۰ هکتار گلخانه در پارس آباد با هدف تولیدات صادرات محور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: امسال ۳۵۰ هکتار گلخانه امسال در پارس آباد باهدف تولیدات صادرات محور بهره برداری می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل امروز در جریان  بازدید از پروژه های کشاورزی و عمرانی پارس‌آباد گفت: هم اکنون ۶۰ هکتار گلخانه در پارس آباد مغان ایجاد شده و تا پایان سال ۳۵۰ هکتار گلخانه‌ نیز در این شهرستان بهره برداری خواهد شد.

او با بیان اینکه  ایجاد یک هزار و ۶۰۰ هکتار گلخانه در این شهرستان هدف گذاری شده است، افزود: مجتمع گلخانه‌ای پارس آباد بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در کشور می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ درصد منابع و اعتبار مربوط به گلخانه‌های کشور به استان اردبیل اختصاص یافته است، گفت: سالانه بیش از ۷۰۰ هزار تن محصول در یک هزار و ۶۰۰ هکتار گلخانه در حال احداث در پارس آباد تولید خواهد شد.

عزیزی با اشاره به تولید صادرات محور محصولات گلخانه ای در پارس آباد افزود: راه اندازی پایانه لجستیکی در این شهرستان  زمینه صادرات را در منطقه فراهم می‌کند.

او گفت: برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد این پایانه و بازارچه مشترک شهرک صنعتی بین ایران و آذربایجان در همین شهرستان در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.