جیب خالی، مهم ترین چالش پیش روی ورزش خراسان رضوی است

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: مهمترین چالش حوزه ورزش در این استان کمبود اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  جبار قوچان‌نژاد سرپرست معاونت امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: مهمترین چالش حوزه ورزش در این استان کمبود اعتبار است که باید برای حل آن علاوه بر یاری گرفتن از دیگر نهاد‌ها سراغ بخش خصوصی نیز رفت.

او افزود: به همین خاطر می‌بایست هیات‌های ورزشی در پی جذب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی و کسب همراهی نهاد‌هایی همچون آموزش و پرورش، آستان قدس رضوی و شهرداری باشند.

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: بخش خصوصی فعال در حوزه ورزش نیز باید به واسطه حضور مستمر در فعالیت‌های ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی مورد حمایت قرار گیرد.

قوچان نژاد بیان کرد: ارائه و اعمال معافیت‌های مالیاتی یکی از اقدامات لازم برای حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه ورزش است.
 

او تصریح کرد: همچنین رفع مشکل اعتبارات در حوزه ورزش نیازمند ایجاد همدلی و جلب همکاری فعالان و سرمایه‌داران بخش صنعت و تولید به طور عمومی است.

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی  تاکید کرد: به این منظور می‌توان برخی معافیت‌های مالیاتی برای آن دسته از فعالان بخش خصوصی که به کمک تیم‌های ورزشی آمده‌اند را وضع کرد.

قوچان نژاد اظهار کرد: اعطای تسهیلات کم‌بهره و وام‌های بلندمدت با دوره تنفس طولانی نیز از دیگر مزایایی است که می‌توان برای سرمایه‌داران صنعتی و تولیدی به منظور جلب همکاری و حمایت آن‌ها از فعالیت‌های ورزشی در نظر گرفت.

او افزود: هم‌اینک ۵۰ هیات ورزشی در سطح این استان فعالیت دارند که فعالیت برخی فعالیت از آن‌ها محدود است.

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: حمایت از این هیات‌ها با تامین اعتبارات مورد نیازشان در قالب روش‌های یاد شده کمکی بزرگ و موثر به پرورش ورزشکاران در حوزه قهرمانی، استعدادیابی و همچنین ترویج ورزش در سنین پایه خواهد بود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.