پرداخت زکات گندم در ایرانشهر از مرز ۳۰ تن گذشت

دبیر ستاد زکات ایرانشهر گفت: گندمکاران این شهرستان تا کنون بیش‌از ۳۰ تن غله به عنوان زکات تحویل کمیته امداد امام خمینی (ره) داده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدعلی تراقویی دبیر ستاد زکات ایرانشهر گفت:کشاورزان شهرستان ایرانشهر که این روز‌ها مشغول برداشت دانه‌های طلایی گندم هستند زکات این محصول را نیز به شکرانه از درگاه خداوند پرداخت می‌کنند.

او با اشاره به اهمیت پرداخت زکات از دیدگاه اسلام بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده در بخش‌های عام المنفعه هزینه می‌شود.

دبیر ستاد زکات ایرانشهر گفت: کشاورزان ایرانشهری در پرداخت زکات محصولات خود از جمله گندم در سیستان و بلوچستان پیشگام هستند.

وی بیان کرد: پارسال در مجموع ١٢ تن گندم به عنوان زکات تحویل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایرانشهر داده شده که پیش‌بینی می‌شود امسال به ٣۵ تن افزایش یابد.

تراقویی با اشاره به محصولات کشاورزی که در ایرانشهر به ثمر می‌رسد افزود: زکات به محصولاتی، چون خرما، جو و گندم تعلق می‌گیرد و تا مدتی دیگر شاهد برداشت خرما از نخلستان‌های این شهرستان هستیم و به طور قطع کشاورزان تلاشگر منطقه همچون سال‌های گذشته در این امر خداپسندانه شرکت خواهند کرد.

وی گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب جهت شرکت در رزمایش و کمک مومنانه از سوی مسوولان و مردم، بی شک پرداخت زکات به موقع توسط کشاورزان و دامداران می‌تواند در اقتصاد خانواده‌های کم بضاعت و افرادیکه به خصوص در ایام ویروس کرونا متضرر شده‌اند نقش مهمی ایفا کند.

دبیر ستاد زکات ایرانشهر با تأکید بر اینکه باید برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات برنامه‌ریزی مدون و درستی داشته باشیم، گفت: اگر مردم نسبت به اهمیت پرداخت زکات و همچنین آثار و برکات آن در زندگی دنیوی و اخروی اطلاعات کافی و کامل داشته باشند زکات خود را به‌موقع پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار