ادعا‌های بی‌اساس وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر اظهارات بی‌اساس خود را درباره ایران مطرح کرد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا امروز جمعه و در پی تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه بار دیگر ادعا‌های بی‌اساس و اثبات نشده علیه ایران تکرار شده است.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «جلوگیری ایران از ورود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دو سایت هسته‌ای نگران کننده است.»

در بخشی از این بیانیه ادعا شده است که: «ایران طی ماه‌های گذشته به اقدامات تنش‌زای خود ادامه داده است.»

وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرده است: «ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم.»

این بیانیه در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود می‌افزاید: «تهران تصمیمی برای محدود کردن توسعه برنامه هسته‌ای از خود نشان نداده است.»

وزارت خارجه آمریکا همچنین ادعا کرده که: «به دنبال راه حل دیپلماتیک فراگیر برای پرداختن به نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران است.»


بیشتر بخوانید


این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ضدایرانی کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان را به تصویب رساندند. از سال ۲۰۱۲ تاکنون این نخستین قطعنامه صادر شده در این شورا علیه ایران است.

بنا به اعلام منابع دیپلماتیک حاضر در این نشست، شورای حکام آژانس روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر مبنای آن از ایران خواسته می‌شود تا با همکاری کامل با بازرسان آژانس، مانع دسترسی آن‌ها به دو سایت در این کشور نشود. در متن قطعنامه ارائه شده از سوی تروئیکای اروپایی آمده است: «شورای حکام از ایران می‌خواهد به طور کامل با آژانس همکاری کند و به درخواست‌های آژانس از جمله برای دسترسی به مکان‌های مشخص شده از سوی آژانس، بدون تاخیر پاسخ دهد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار