مرگ و میر در مردان نسبت به زنان بالاتر است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع کرونا، ابتلا به این ویروس و مرگ و میر در مردان نسبت به زنان بالاتر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهدی قلیان خاطر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۲۶ خرداد تا ۱ تیرماه هفته جهانی"سلامت مردان ایران" نامگذاری شده، گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا در دنیا و شدت ابتلا و مرگ و میر مردان نسبت به زنان سبب شده این موضوع در صدر مسایل مطرح شده در هفته فوق قرار گیرد.

او افزود: مردان بیشتر از زنان در مواجهه با عوامل مخاطره آمیز سلامتی هستند؛ بنابر این آموزش و اطلاع رسانی در راستای افزایش آگاهی سلامت از مهمترین اقدامات جهت حفظ و ارتقاء سلامت مردان به شمار می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برخی رفتار‌های پرخطر مانند سبک زندگی نامطلوب، رفتار‌های پرخطر ترافیکی و در نتیجه برخی بیماری‌ها مانند سکته قلبی، ایدز، اعتیاد، حوادث تراقیکی، حوادث شغلی، سرطان‌های خاص، خشونت و قتل با شیوع و اهمیت بیشتری در مردان مشاهده می‌شود.

قلیان بیان کرد: مردان، مرگ و میر بالاتر و طول عمر کوتاه تری نسبت به زنان به دلایل مشابه دارند و مشکلات و عوامل خطر اختصاصی متعددی نیز، سلامت آنان را تهدید و از طرف دیگر از خدمات بهداشتی درمانی کمتری بهره مند می‌گردند درچنین شرایطی آگاهی، حمایت و عمل به عنوان اصلی‌ترین راهکار‌های رفع این مشکل می‌تواند جامعه مردان را نیز از حداقل مواهب سلامت بهره‌مند سازد.
 
مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نیروی مولد جامعه و ضامن امنیت خانواده و جامعه می‌باشند؛ این گروه بعنوان محور اقتصاد خانواده و نیروی کار در جامعه به شمار رفته و تلاش برای تامین سلامت جسمی، روحی و روانی آنان تاثیر بسزایی درتوسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی خواهد داشت.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.