دستگیری ۵۴ متهم تحت تعقیب در شیراز/۲۳۶ جفت کفش قاچاق در پژو پارس/مرگ دو کودک در ۲ حادثه

مهم‌ترین حوادث امروز ۳۰ خردادماه را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروزجمعه ۳۰ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

غرق شدن کودک ۳ ساله در استخر باغ

سخنگوی اورژانس فارس گفت: یک کودک ۳ ساله در بخش خان زنیان شهرستان شیراز  در استخر باغ غرق شد.

حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس استان فارس گفت: عصر امروز یک کودکه ۳ ساله در استخر باغ  در بخش خان زنیان شهرستان شیراز غرق شد.

او افزود: برای امدادرسانی به این حادثه یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد که متاسفانه قبل از رسیدن تیم‌های امدادی کودک جان خود را از دست داده بود.

همتی به والدین توصیه کرد، هنگام حضور در کنار استخرها، آب انبارها، کانال‌های آب و رودخانه‌ها مواظب فرزندان خود باشند و از آن‌ها غافل نشوند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

کشف ۳۰ میلیارد کالای قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون در شهرستان فراشبند، مقادیر زیادی کالای مظنون به قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف شد.

سردار رهام بخش حبیبی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان فراشبند در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام اجرای ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، مقادیر زیادی کالای مظنون به قاچاق شامل یک میلیون و ۵۶ عدد خودکار، ۳۰۰ کیلو دستکش صنعتی، ۲۵ کیلو زرشک، ۶۱ عدد بشکه ۲۰ لیتری روغن زیتون، یک سرویس خواب کامل، یک دستگاه لباسشویی، ۴ دستگاه کولر گازی، یک عدد کپسول هوا، ۵۰۰ عدد بلبرینگ موتورسیکلت، ۹ هزار و ۳۳۵ عدد باطری تلفن همراه، تعداد زیادی قطعات کامپیوتر و سایر لوازم دیگر کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

توقیف ۲ موتورسیکلت قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان "آباده" از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت مظنون به قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجوی اظهار داشت: مأموران انتظامی در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، ۲ دستگاه موتورسیکلت مظنون به قاچاق را توقیف کردند.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های توقیف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده تصریح کرد: پیشگیری از جرایم و برخورد با موتورسواران متخلف و جلب رضایت عمومی مردم، از اهداف پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی است که به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

آتش سوزی و استنشاق گاز، جان یک کودک را گرفت

در سانحه آتش سوزی یک واحد مسکونی در فسا یک کودک ۴ ساله جان باخت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری فسا گفت: طی تماسی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در شهرک طالقانی شهرستان فسا، نیرو‌های عملیاتی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

رحم دار با بیان اینکه این آتش سوزی در کمترین زمان مهار و اطفاء شد، افزود: در این حادثه یک کودک ۴ ساله به دلیل استنشاق گاز‌های سمی حاصل از سوختن مواد قابل اشتعال، جان خود را از دست داد.

او تصریح کرد: علت این حادثه نشت گاز مایع بوده است.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت مظنون به قاچاق و فاقد مجوز به ارزش ۷ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت مظنون به قاچاق را با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: ارزش ریالی این وسیله نقلیه برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

او با بیان اینکه طرح برخورد با قاچاقچیان متخلف و دارندگان موتورسیکلت‌های غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، افزود: شهروندان می‌توانند در طول شبانه روز هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

دستگیری ۵۴ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۵۴ متهم و محکوم تحت تعقیب در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومین متواری و تحت تعقیب، به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجار شکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام یک سری کار‌های اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه، تعداد ۵۴ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کردند، گفت: متهمان برای رسیدگی و ادامه سیر مراحل قانونی، روانه دادسرا شدند.

کشف ۸۱ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۷۱ سارق و کشف ۸۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: برخورد قاطع و جدی با سارقان و هنجار شکنان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی مرودشت می‌باشد که با هماهنگی مراجع قضایی و با اقتدار کامل در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

او افزود: در همین راستا ماموران طی ۳ هفته گذشته پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های تعدادی از سارقان، با اکیپ‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی اقدام به بازرسی از این منازل کردند و در نتیجه آن ۷۱ سارق را با ۸۱ فقره سرقت دستگیر کردند.

سرهنگ زراعتیان گفت:در اجرای این طرح، ۲۰ نفر از محکومان و متهمان تحت تعقیب نیز دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: تولید و ارتقاء امنیت اجتماعی با مشارکت عموم مردم امکان پذیر است و از عموم شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۵۸ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان گفت: با تلاش مأموران انتظامی، خودرو پژو پارس توقیف و در بازرسی از آن ۵۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ محمد علی فرهادی گفت: مأموران انتظامی شهرستان ارسنجان از خبری مبنی بر تردد یک خودرو حامل مواد مخدر در سطح محور‌های مواصلاتی این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با تلاش مأموران، یک دستگاه خودرو پژو پارس در محور مرودشت – ارسنجان شناسایی، توقیف و در بازرسی از آن ۵۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در این عملیات، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

۲۳۶ جفت کفش قاچاق در پژو پارس

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۳۶ جفت کفش مظنون به قاچاق با ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندرعباس- لارستان، به یک خودرو پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو تعداد ۲۳۶ جفت کفش مظنون به قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ امجدی افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۲۱ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۲۱ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی طی ۲ ماه گذشته در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران فرماندهی انتظامی مرودشت با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، تلاش‌های شبانه روزی و بکارگیری شگرد‌های خاص موفق شدند ۱۴ دستگاه خودرو و ۷ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را طی ۲ ماه گذشته کشف وبه مالباختگان تحویل دهند.

او ادامه داد: برخورد قانونی با سارقان در راستای افزایش احساس امنیت در بین مردم وجامعه از اولویت‌های اصلی انتظامی مرودشت درسال جاری می‌باشد وکارکنان خدوم وپر تلاش با اجرای طرح‌های مختلف در این راستا تلاش می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در پایان به مشارکت جدی وهمه جانبه اقشار مختلف جامعه در برقراری نظم وامنیت پایدار اشاره کرد وگفت: همراهی ومشارکت مردمی در اجرای طرح‌های مختلف باعث دلگرمی پلیس وافزایش موفقیت درطرح‌ها وبرنامه‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار