خلیلیان: مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بالغ هستند و خودشان درباره بازی‌ها تصمیم می‌گیرند

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: برگزاری بازی ها برعهده مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ است و تصمیم گیری درباره شرایط کرونایی به ما مربوط می شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرزاد خلیلیان، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره آخرین وضعیت شروع رقابت‌های لیگ برتر با توجه به اعتقاد برخی تیم‌ها مبنی براینکه به دلیل افزایش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا، برگزاری این بازی‌ها به صلاح نیست، بیان کرد: برای همه مردم و به ویژه جامعه ورزش آرزوی سلامتی دارم. ریسک همیشه است، اما با پروتکل‌های ارسال شده از سوی وزارت بهداشت و نظارت‌های قوی این موارد کنترل می‌شود. چهارشنبه (۲۸ خرداد) جلسه‌ای با رئیسی، معاون وزیر بهداشت داشتیم و او اعلام کرد از ۲ جامعه در بحث رعایت فاصله گذاری‌ها خیلی راضی هستیم. یکی برگزارکنندگان نماز جمعه و یکی هم جامعه ورزشی به ویژه فوتبال.

او افزود: این موضوع باعث سرافرازی است و خوشحالیم که توانستیم به ورزش و به ویژه فوتبال خدمت کنیم. البته خود مسئولان فوتبالی در سازمان لیگ، هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون و باشگاه‌ها در بحث برگزاری بازی‌ها اختیار دارند. آن‌ها بلوغ فکری و همنوایی دارند.

خلیلیان تصریح کرد: کرونا پدیده نوظهوری است و از قبل چنین چیزی نداشتیم. در خیلی از کشور‌ها بازی‌ها برگزار شد و برخی‌ها هم مسابقات شان را برگزار نکردند. خود ما توانستیم در این تعطیلی ۳ ماه و نیمه شرایط بهتری را استوار کنیم، اما برگزاری بازی‌ها برعهده فدراسیون‌ها است. مطمئن باشید آن‌ها عقل و درایت دارند و با درنظر گرفتن سلامت ورزشکاران تصمیم‌هایی گرفته اند که باید خودشان پاسخگو باشند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: آنچه برعهده ما است این است که شرایط کرونا به چه شکلی است. ما با وزارت ورزش و بهداشت در ارتباط هستیم و هر حرکتی را ۲،۳ بار رصد کرده و درباره اش فکر می‌کنیم. تا وقتی دستور کتبی از سوی وزارت بهداشت و معاون بهداشت به ما نرسد، هیچ حرکتی نمی‌کنیم. برگزاری بازی‌ها دستور شخص وزیر ورزش است و مهدی علی نژاد هم به عنوان معاون وزارت ورزش نظارت بسیار دقیقی دارد. حتی آموزشگاه‌ها و مدارس فوتبال هم فعالیت خود را با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها آغاز کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
کرونا بگیری بیطرف
آخرین اخبار