حمایت تروئیکای اروپا از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

سه کشور اروپایی در بیانیه مشترکی حمایت خود را از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزرای خارجه کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان پس از دیدار سه‌جانبه خود در برلین، بیانیه مشترکی صادر کردند.

تروئیکای اروپا در بخشی از این بیانیه، حمایت خود را از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان می‌نویسد: تحریم‌های تسلیحاتی ایران باید پابرجا بماند.

در بخشی از این بیانیه ادعا شده است: ما بر این عقیده هستیم که لغو برنامه‌ریزی شده تحریم تسلیحات متعارف تاثیر عمده‌ای بر امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان در ادامه گفته‌اند: ما یادآوری می‌کنیم که تحریم‌های اتحادیه اروپا بر صادرات تسلیحات متعارف و فن‌آوری موشکی تا سال ۲۰۲۳ پابرجا باقی خواهد ماند. ما این موضوع را با چین و روسیه به عنوان طرف‌های برجام و سایر اعضای شورای امنیت بررسی خواهیم کرد.

تازه‌ترین تلاش دولت آمریکا در زمینه اعمال تحریم علیه ایران، در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران است که در ماه اکتبر به پایان خواهد رسید. بر اساس یکی از بند‌های قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (اواخر مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران امکان خرید جنگ‌افزار از دیگر کشور‌ها را خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
این ها سه بزدل سیاسی طرف برجام ما هستند آخه چرا ارزش ملت ما را با مذاکره با این سه نوکر آمریکایی پایین میارید نو کر ها نوکرند
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۰:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
اون عزیزانی که می گفتند اروپا مثل امریکا نیست مستقل هست و... الان کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
حداقل پروتکل الحاقی رو لغو یا متوقف کنید برای اینکه بفهمند ما با کسی شوخی نداریم ، بعد خروج از ان پی تی باشه برای وقتی که تحریم تسلیحاتی تمدید شد ، موشک قاره پیما هم یادتون نره و.......
آخرین اخبار