هوآوی تولید تراشه‌های گوشی Mate 40 را متوقف کرد

شرکت هوآوی اعلام کرد که به دلیل وجود ایراد در تراشه‌های HiSilicon، دستور توقف تولید این تراشه‌ها را داده است.

هوآوی تولید تراشه‌های گوشی Mate 40 را متوقف کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که بر اساس این اطلاعات ظاهرا شرکت هوآوی به تولیدکنندگان قطعات سخت افزاری خود اعلام کرده است که تولید سخت افزار برای پرچمدار جدید خود یعنی Mate 40 را متوقف کنند. با توقف تولید قطعات سخت افزاری این گوشی، تولید گوشی‌های جدید این شرکت حداقل تا دو ماه به تاخیر خواهد افتاد. ظاهرا این تصمیم هوآوی به دلیل وجود ایراد در تراشه‌های جدید این شرکت است و هوآوی قصد دارد از این طریق بررسی مجددی روی این تراشه‌ها داشته باشد.

بیشتر تراشه‌هایی که شرکت هوآوی دستور لغو ساخت آن‌ها را داده است از نوع HiSilicon هستند که همگی توسط یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده سخت افزار موبایل تولید می‌شوند و این موضوع نشان می‌دهد آمریکا نتوانسته است جلوی چین در معاملات مربوط به فناوری را بگیرد؛ علاوه بر این احتمالا تراشه‌های  Kirin 1020 نیز در میان تراشه‌های لغو شده هستند و به این ترتیب هوآوی عملا قصد دارد تولید گوشی‌های 5G خود را تا مدتی متوقف کند.هوآوی تولید تراشه‌های گوشی Mate 40 را متوقف کرد

همچنین هوآوی اعلام کرده است که قصد دارد به دلیل وجود ایرادات مختلف در تراشه‌های HiSilicon ، آن‌ها را با تراشه‌های Qualcomm یا MediaTek جایگزین کند. با این حال باید منتظر بود و دید که هوآوی چه پردازنده‌ای را جایگزین پردازنده‌های HiSiliconخواهد کرد.


بیشتر بخوانید


از طرفی هم از دست دادن Google Play Services و تحریم این شرکت از سوی آمریکا باعث نگرانی بسیاری از کاربران این شرکت شده و تغییر ناگهانی پردازنده‌ها نیز باعث نگرانی دو چندان کاربران این شرکت خواهد شد؛ در همین راستا نیز یکی از تحلیل گران حوزه ارتباطات اعلام کرده است که پیش بینی می‌شود فروش گوشی‌های هوآوی در سال آینده احتمالا با کاهش ۱۰ درصدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار