وقتی رئیس‌جمهور آمریکا درکی از فاجعه کرونا ندارد؛

ترامپ: برخی آمریکایی‌ها برای اعلام مخالفت سیاسی با من ماسک می‌زنند!

دونالد ترامپ در آستانه برگزاری کارزار انتخاباتی خود در اوکلاهما مدعی شد آمریکایی‌ها برای اعلام مخالفت با او ماسک می‌زنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برخی آمریکایی‌ها از ماسک به عنوان یک اقدام سیاسی علیه او استفاده می‌کنند، نه یک اقدام پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کووید-۱۹.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد: برخی آمریکایی‌ها ماسک را به عنوان یک بیانیه سیاسی و برای بیان مخالفت با من استفاده می‌کنند. مشکل بزرگی که من با ماسک دارم این افراد هستند.

این در حالی است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا و دیگر متخصصان بخش سلامت بر پوشیدن ماسک برای همگان به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید دارند.

در حالی که یک روز به برگزاری کارزار بزرگ انتخاباتی ترامپ در تولسا اوکلاهما باقی مانده، او در پاسخ به سوالی درباره احتمال ابتلای افراد بسیاری به کرونا با حضور در این کارزار، آن را کم اهمیت جلوه داد و گفت البته احتمال آن اندک است.

بی توجهی رئیس جمهور آمریکا به احتمالا گسترش ویروس کرونا در کمپین انتخاباتی خود در حالیست که آمار ابتلا به این بیماری در این کشور سرسام آور بوده و توصیه اکید به عدم برگزاری گردهمایی‌ها و تجمعات صورت گرفته است. همچنین بنا به گزارش وزارت بهداشت ایالت اوکلاهما، از صبح پنجشنبه، تولسا بیشترین موارد کرونا در این ایالت را دارد و این شهر با بالاترین میانگین هفت روزه در ثبت کرونا مواجه است.

شبکه سی ان ان با استناد به گفته مقامات محلی اعلام کرد بیش از یک میلیون نفر در کارزار انتخاباتی ترامپ در تولسا حضور خواهند یافت.

چندی پیش نیز قاضی اوکلاهما درخواستی که از سوی مقامات آمریکا برای لغو کردن کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در تولسا را به دلیل احتمال افزایش مبتلایان به ویروس کرونا به او داده شده بود، رد کرد؛ بنابراین علی رغم هشدار‌های مقامات به احتمال افزایش کرونا در کشور، راه برای ترامپ و انجام کارزار در بانک مرکزی اوکلاهما با ۱۹ هزار نفر گنجایش هموار شد.

رئیس بخش بهداشت تولسا نیز پیش از این با ابراز نگرانی از افزایش ویروس کرونا، گفته بود امیدوار است دونالد ترامپ برنامه خود را به تعویق بیندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار