سعادتمند: زیر ۵ میلیون دلار بازیکنی را نمی‌فروشیم/ بدهی ۳۰ میلیاردی ناچیز است!

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره مسائل مختلف توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال تهران در مورد سختی کار در این تیم پر طرفدار، اظهار داشت: تیم استقلال در بخش‌های مختلف از جمله عقد قرارداد، مسائل مالی و عمومی، زیرساخت‌ها و به دست آوردن درآمد پایدار با مشکلاتی مواجه است اما ما به دنبال این هستیم تا ابتدا نقاط منفی را برطرف و سپس باشگاه را به پیشرفت و توسعه برسانیم.

او در خصوص مدرک تحصیلی اش، گفت: من فوق لیسانس مدیریت ورزش و فوق لیسانس استراتژیک دارم. یک مدرک دکترای افتخاری هم از کانادا دارم، اما خود را دکتر نمی‌دانم و به دیگران گفتم من را با لقب دکتر صدا نکنند.


بیشتر بخوانید:


پیشکسوتان، شناسنامه استقلال هستند

سعادتمند درباره برگزاری جلسات با پیشکسوت‌های باشگاه استقلال، عنوان کرد: ما اگر طی شبانه روز برای پیشکسوت‌های تیم وقت بگذاریم، باز هم کم است. آن‌ها شناسنامه استقلال هستند و اکثرشان نه تنها منفعتی نداشته اند بلکه سلامتی خود را هم از دست داده اند. من از جلسات با این افراد به برنامه‌های زیادی برای پیشرفت باشگاه رسیده ام.

او بیان کرد: در طرح ما برای کمپ حجازی، قرار شده دیوار دور تا دور کمپ را در قالب کاشی‌های ۲۰×۳۰ به هواداران واگذار کنیم که برف و باران هم آن را خراب نمی‌کند و در عوض هوادار می‌تواند عکس و کدملی را روی کاشی حک کند. آن مبلغ برای ساخت کاشی و مابقی برای ساخت هتلینگ، سیستم اداری، ترمیم چمن و ... صرف خواهد شد. هواداران می‌توانند دیواری را به صورت خانوادگی خریداری کنند. این کاشی‌ها یادبود هر شخصی است و به باشگاه کمک می‌کنند.

اگر تا یک، ۲ ماه دیگر پُفک آبی هم دیدید تعجب نکنید/ بدهی ۳۰ میلیاردی ناچیز است!

سعادتمند در مورد مبلغ بدهی‌های تیم استقلال، اظهار داشت:  اگر در حسابرسی تراز منفی داشته باشیم، نمی‌توانیم وارد بورس شویم. اگر یک هزار میلیارد تومان ارزش برند استقلال است و مجموعه امام رضا (ع) فکر می‌کنم باشگاهی که بیش از سه هزار میلیارد تومان دارایی دارد، بدهی ۳۰ - ۲۰ میلیاردتومانی خیلی زیاد نیست. ما به دنبال کار کردن با کارگزاری‌های مختلف هستیم. اگر تا یک، ۲ ماه دیگر پُفک آبی هم دیدید تعجب نکنید. ما در حال تولید محصولات استقلال هستیم. با پوزش از همه عزیزانی که از نام استقلال استفاده می‌کنند، برند استقلال را به صورت مجانی به کسی نمی‌دهیم. متاسفانه بعضی هم در این بین سوء استفاده کردند. بیش از ۷۰ درصد کار‌های حقوقی انجام شده و تولیدات خودمان را به زودی آغاز خواهیم کرد.

اراده برای واگذاری باشگاه (استقلال و پرسپولیس) بسیار زیاد است

او ادامه داد: فکر می‌کنم تا امروز تا این اندازه اراده برای واگذاری ۲ باشگاه (استقلال و پرسپولیس) وجود نداشته است. ما یک تیم قوی حقوقی استخدام کردیم که برای ورود به بازار بورس افزایش سرمایه داشته باشیم. جا دارد از علی فتح‌الله‌زاده هم تشکر کنم که زحماتی برای کمپ حجازی کشید. خوشبختانه گواهی بند دال را هم وزارت اقتصاد در این هفته گرفتیم و به این ترتیب کمپ حجازی به دارایی استقلال اضافه خواهد شد. در مورد معارض هم فردا نشستی با مسئولان بنیاد مستضعفان خواهیم داشت و با گفت‌وگو و به شیوه مسالمت آمیز این مساله را حل خواهیم کرد. ۱۴ هزار متر هم از طرف پارک ارم تصرف شده، ولی می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم.

کارگزار پیشین تاکنون آورده ای برای ما نداشته است

 سعادتمند ادامه داد: قرار نیست باشگاه استقلال همه حقوقش را به شرکتی بدهد، ولی در آمدی از آن نداشته باشد. کارگزار پیشین از قرارداد سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان به ما داده است که برخی می‌گویند ما باید این مبلغ را برگردانیم، اما این کارگزار تاکنون آورده‌ای برای ما نداشته و این مبلغ حق ما بوده است. با این حال کارگزار فعلی در بدو قرارداد حدود ۱۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کرده است. با رجوع به بند فسخ قرارداد در صورت شیوع بیماری واگیردار، در حال فسخ قرارداد هستیم. دادگاه دفاعیه ما را پذیرفته و در حال حل و فصل این موضوع هستیم.

طلب میلیاردی موسوی را باید به او بر گردانیم

مدیرعامل استقلال درخصوص طلب موسوی (عضو هیئت مدیره سابق استقلال) از این اشگاه گفت: باید طلب حدود پنج یا هفت میلیاردی موسوی، عضو سابق هیئت مدیره این تیم هم تعیین تکلیف و بازگردانده شود. باید به سمتی برویم که درآمد پایدار داشتیه باشیم و پولی را قرض نگیریم. ما در ۲ ماه اخیر ۱۰ میلیارد تومان از کارگزار جدید گرفته ایم و اگر بحث شکایت کارگزار پیشین مطرح نبود، ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم به دست می‌آوردیم.

هیچ یک از بازیکنان استقلال حتی قایدی فروشی نیستند/ زیر ۵ میلیون دلار بازیکنی را نمی‌فروشیم

سعادتمند در خصوص پیشنهادات خارجی بازیکنان استقلال بیان کرد: نه قایدی و نه هیچ بازیکن دیگری فروشی نیستند و می‌خواهیم برای فصل بعد محکم‌تر و قوی‌تر عمل کنیم. کسی از تیم ما نمی‌رود و بازیکنی را ارزان نمی‌فروشیم. می‌گویند قایدی پیشنهاد ۸۰۰ هزار دلاری دارد، اما ما برای قایدی پیشنهاد ۲ میلیون دلاری دریافت کرده ایم. این را می‌گویم که قایدی را با کمتر از پنج میلیون دلار نمی‌فروشیم. در این زمینه مدیرعامل، هیات مدیره، بازیکن و مدیر برنامه‌های و باید نظر بدهند، اما ما بازیکنی را ارزان نمی‌فروشیم و در واقع سنگ بزرگ می‌اندازیم. تاکید می‌کنم زیر ۵ میلیون دلار بازیکنی را نمی‌فروشیم.

سعادتمند بیان کرد: ما باید طی یکسال ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم، اما اگر یک ریال به سرمایه تیم اضافه نشود دوباره قرض می گیریم تا بدهی قبلی پرداخت شود. در سال گذشته درآمدی از کارگزار پیشین نداشته ایم که بدهی‌ها را پرداخت کنیم. ما تا الان ۱۰ میلیارد تومان به شکل بلاعوض از کارگذار جدید گرفته ایم.

او افزود: اگر به هر دلیل لیگ برگزار نشود، حامی مالی باید به تعهدات خود عمل کند. ما نیاز‌های خود را شنبه به کارگذار معرفی خواهیم کرد تا براساس آن نیاز مالی خود را برطرف کنیم. باشگاه‌های در حال واگذاری به بخش خصوصی نمی‌توانند روی مزایده کار کنند. ما با هشت شرکت وارد مذاکره شده ایم و چندین آیتم را مطابق قانون انجام دادیم. ما مذاکرات خوبی با یکی از شرکت های اپراتور تلفن همراه داشته ایم و فکر می‌کنم بتوانیم بخشی از مراودات فی مابین را در قالب مساعدت مالی با این اپراتور انجام دهیم و فکر می‌کنم در روز‌های آتی مبالغ خوبی را از این شرکت بگیریم. مطالباتی هم از یک موششه بانکی داشته ایم و امیدوارم بتوانیم در این هفته به نتایج خوبی برسیم. در بحث یکی دیگر از شرکت های اپراتور تلفن همراه هم مطالباتی داریم. امیدواریم این مطالبات را هر چه سریعتر برای باشگاه نقد کنیم و مشکلات عدیده را در بخش ارزی و ریالی حل کنیم.

حدود ۳۲۸ هزار دلار به بویان بدهکار هستیم

مدیرعامل استقلال درباره شکایت بویان نایدنوف بازیکن سابق آبی پوشان گفت: برای پرونده بویان در مهرماه ۹۸ رای قطعی در حدود ۲۳۹ هزار دلار علیه باشگاه استقلال صادر شده و ضرب العجل پرداخت هم رعایت نشده است و با دیرکرد و جریمه‌ها، حدود ۳۲۸ هزار دلار به این بازیکن بدهکار هستیم. تلاش می‌کنیم بخشی از مطالبات این بازیکن را از محل ذخایرمان در فیفا که خیلی هم نمانده، پرداخت کنیم. انضباط مالی در استقلال وجود نداشته است. وقتی می‌توانستیم مطالبات پروپئیچ را با حدود ۱۲۰ میلیون تومان حل کنیم، در عوض ۴/۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

او افزود: حتی اگر رایی در مورد بویان صادر شود تهدید نمی‌شویم، چون قبلا اگر پول را نمی‌دادیم پنجره بسته می‌شد، ولی الان هر زمان پول پرداخت شود محرومیت لغو خواهد شد. ما همه کار‌ها را انجام داده ایم، مرتب با وکیل این بازیکن در ارتباط هستیم و رایزنی‌ها را با روابط بین‌الملل فدراسیون هم انجام داده‌ایم و مطمئنا مطالبات وی پرداخت می‌شود.

از فیفا تقاضا کردیم ۱۲۰ روز به ما در خصوص پرونده شفر فرصت دهد

سعادتمند گفت: در ۱۰ روز گذشته فیفا بیماری کرونا را در ضرورت‌ها قرار داده است بنابراین ما ایمیلی تهیه و تقاضا کردیم ۱۲۰ روز به ما در خصوص شفر فرصت دهند تا طلب وی پرداخت شود. ساشا شفر هم شکایت کرده، ولی هنوز نامه‌ای نیامده است. کولی و ساشا شکایت کرده‌اند، البته نزدیک بود در مورد میگوئل محکوم شویم، ولی بلافاصله که به باشگاه آمدم ۲۰۰۰ دلار را برای اعتراض پرداخت کردیم که جرایم به باشگاه تعلق نگیرد.

استراماچونی پول زیادی را از ما درخواست کرده است/ مدیران گذشته درباره پادوانی کم لطفی کردند

مدیرعامل استقلال در خصوص مطالبات آندره آ استراماچونی بیان کرد: استراماچونی رقم سنگینی را از ما درخواست کرده است و به دنبال این هستیم که بعد از ماجرای کرونا، مذاکره‌ای با او داشته باشیم. درباره پادوانی باید بگویم که دوستان ناراحت نشوند، اما باید مطالبات او را پرداخت می‌کردند. ما از او شماره حساب خواستیم، اما متوجه شدیم به دادگاه حکمیت ورزش شکایت و درخواست چندین میلیون دلار کرده است. اگر به موقع ۱۰۰ هزار دلار او را پرداخت می‌کردیم این اتفاقات رخ نمی‌داد. ۲، سه سال از این موضوع گذشته است. حتی ما می‌خواستیم قراردادی به عنوان مشاور با او ببندیم. از طرفی فکر می‌کنم دادگاه حکمیت ورزش رای فیفا را تائید خواهد کرد.

علاقه‌مند هستیم در فوتسال شرکت کنیم

او ادامه داد: اگر بخواهیم در استقلال فقط روی بدهی‌ها تمرکز کنیم، کاری پیش نمی‌رود. یک ماه پیش از مهدی محمد نبی (دبیرکل فدراسیون فوتبال) خواهش کردیم تیمی در رشته فوتسال داشته باشیم. او هم دستوری به هیئت رئیسه داد و این عزیزان هم جلسه‌ای را در اصفهان تشکیل دادند. ما علاقه‌مند هستیم در فوتسال شرکت کنیم. از این به بعد آن‌ها باید به سراغ ما بیایند. ضمن اینکه برای فوتسال از بخش دیگری خرید امتیاز و تامین اعتبار خواهیم کرد. وقتی می‌توانیم ۱۲ هزار جوان را پای فوتسال بیاوریم، به کشورمان کمک خواهیم کرد. انتظار داریم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم کمک کنند.

سعادتمند ادامه داد: در شرف عقد قرارداد هستیم تا اولین فست فود و کافی‌شاپ را داشته باشیم. پیج قبلی باشگاه از دسترس ما خارج شده بود که نمی‌خواهم زیاد به آن بپردازم. در یک ماه گذشته مذاکراتی را انجام دادیم، اما شبهه برای اینستاگرام به وجود آمده که صفحه استقلال واقعی کدام است، اما این مساله حل می‌شود.

ساختمان باشگاه استقلال به مکان دیگری منتقل می شود

سعادتمند تصریح کرد: یکی از هواداران یک ساختمان ۵ طبقه مجهز را در اختیار ما قرار دادند تا ساختمان باشگاه را به آنجا منتقل کنیم. حجت نظری هم این ساختمان را بررسی کردند. این هوادار از این پس مشاور باشگاه هم خواهد بود. همه افرادی که در استقلال هستند با بالاترین مدرک تحصیلی جذب شده‌اند. عزیزی گفته بود که ساختار باشگاه شمالی شده است، ولی ما از همه جا نیرو جذب کرده‌ایم جز شمال. قومی‌گرایی نداریم، ولی از دوستان خواهش می‌کنم که به ما فرصت بدهند بعد انتقاد کنند.

او در پایان خاطر نشان کرد: دکتر نوروزی شناسنامه‌ای برای باشگاه هستند. هر برنامه و دلسوزی برای تیم داشته باشند مورد قبول ما است. او من را هم با پروتکل‌های بهداشتی به تمرین راه داد و گفت باید با فاصله در کنار تیم حاضر شوم. فرهاد مجیدی سرمربی تیم است و من او را حمایت می‌کنم.  بار‌ها گفته‌ام که ۱۰ بازی داریم و بازی با فولاد هم ۶ امتیازی است. همین الان مدعی قهرمانی هستیم. بازیکنان با انگیزه کار می‌کنند. دنبال قهرمانی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
باشگاه دولتی ، جیب مردم ، حاتم طایی ، بیت المال ، صدای مردم .
خدایا به دادمون برس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
پول مفت چه قدرگرفتارداریم چه سودی داره توپ بازی حقوق نماینده وفوتبال حرومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
مهندس همشهری منی و خیلی دوستت دارم...
ولی شب دراز است و قلندر بیدار...
خیلی ها قبل از شما پشت همون میز نشستند و همین حرفها رو زدند و سر آخر باشگاهی بدهکار تر از روز قبل تحویل دادند.
امیدوارم شما بتونید این روند رو برگردونید و جبران خسارات کنید...
ولی چشممون آب نمی خوره...
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۰۰:۴۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
بازیکنی و زیر ۵ میلیون دلار نمیفروشیم ....!!!!

چه خواب شرینی داره میبینه این آقاااا ....
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۵:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
زیر 5 میلیون دلار بازیکنی را نمی فروشیم (پروفسور دکتر حساب)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
حداقل بايد ده ميليون دلار بگيرين چون تا يه بازيكن ميخواد بازيكن بشه ده سال كار ميبره
Iran (Islamic Republic of)
لنگ سوخته
۱۴:۵۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
با مدیریت سعادتمند قهرمان میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
بله
خرج که از کیسه دولت بود
حاتم طایی شدن آسان بود.
نصف روستاهای ایران مدرسشون. زمان شاه ساختن.و الان دارن یکی یکی بخاطر فرسوده بودن آتیش میگیرن.اینا پول ملت رو خرج چه چیزهایی میکنن. فوتبالی که هیچ دست آوردی نداره به چه کاری میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۵:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
درود بر شما البته وقت را هدر می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
پول بیت المال رو خرج میکنند برای یه عده محدود به اصطلاح فوتبالیست. در حالی که با این پول ها میتوان مشکلات زیادی از مردم را حل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
زیر 5 میلیون دلار؟ حرف گزافی زده است
قهرمانی که دیگر هیچ
Germany
ناشناس
۰۶:۲۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
درود..مرگ بر امریکا..
آخرین اخبار