رئیس هیئت مذاکره کننده عراق: آمریکایی‌ها خواستار بازاستقرار نظامیان خود در عراق بودند

رئیس هیئت مذاکره کننده عراق می‌گوید که در گفت‌وگو‌های اخیر، آمریکایی ها خواستار بازاستقرار نیروهایشان در عراق تحت عنوان ائتلاف بین‌المللی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، عبدالکریم هاشم تصریح کرد که  گفت‌وگو‌ها با واشنگتن ممکن است مقدمه‌ای برای امضای توافقی برای دست یافتن عراق بر ۵ دستاورد مهم باشد و بغداد در مورد حضور نیرو‌های آمریکایی ۳ خواسته را مطرح کرد.
 
عبدالکریم هاشم گفت: نیرو‌های آمریکایی حاضر در عراق به عنوان نیرو‌های آمریکا حضور ندارند بلکه در چارچوب ائتلاف بین‌المللی با عضویت ۸۲ کشور برای مقابله با داعش مستقر هستند.
 
رئیس هیئت مذاکره کننده عراق گفت: آمریکایی‌ها از ما خواستند تا نیروهایشان در عراق به عنوان نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی و براساس اختیاراتی که دولت عراق برای مقابله با داعش در قالب حملات هوایی، آموزش و تربیت به آنها داده است بازاستقرار شوند.
 
وی افزود: این گفت‌وگو‌ها به درخواست آمریکا برگزار می‌شود و ضروری است؛ زیرا آنچه ابتدای امسال رخ داد (ترور سردار سلمیانی و ابومهدی مهندس از فزماندهان مقاومت) نقض حاکمیت عراق و توافق‌ها بود. توافق کرده‌ایم که گفت‌وگو‌ها شامل توافقی باشد که خواسته‌های عراق شامل عدم ایجاد هرگونه پایگاه نظامی آمریکایی، کاهش نیرو‌های آن و بقای آن‌ها به شرط درخواست بغداد را دربرگیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
این طور مشخصه آخرش هم آمریکایی ها می مونن تو عراق این همه کشته هیچ
آخرین اخبار