ترکیه پایگاه‌های نظامی بیشتری در شمال عراق ایجاد می‌کند

بنابر اعلام یک مقام تُرک، آنکارا قصد افزایش پایگاه‌های نظامی موقت خود در شمال عراق را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد ترکیه اعلام کرد آنکارا با هدف تضمین امنیت مرزی خود، قصد دارد پایگاه‌های نظامی موقت بیشتری را در شمال عراق ایجاد کند.

این مقام تُرک گفت آنکارا پس از مذاکره با مقامات عراقی به منظور پاکسازی مناطق مرزی خود از وجود شبه نظامیان و هدف قرار دادن قابلیت‌های لجستیکی نیرو‌های پ ک ک عملیات نظامی خود را در این منطقه آغاز کرده است. بنا به گفته این مقام تُرک، طرح ایجاد پایگاه‌های نظامی موقت با هدف جلوگیری از دسترسی شبه نظامیان به مناطق پاکسازی شده برای پیگیری مقاصد خود اجرا می‌شود. در حال حاضر بیش از ۱۰ پایگاه موقت در آنجا وجود دارد و قرار است پایگاه‌های دیگری نیز ایجاد شود.

جنگنده‌های اف ۱۶ ترکیه بامداد دوشنبه مناطق سنجار در شمال عراق را گلوله باران کردند و این اقدام را هدف قراردادن نیروهای پ‌ک‌ک توصیف کرد و وزارت دفاع ترکیه روز چهاشنبه از آغاز عملیات زمینی در مناطق کردنشین شمال عراق خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه افزود نیرو‌های نظامی برای مبارزه با نیرو‌های حزب کارگران کردستان وارد استان دهوک در منطقه کردستان عراق شدند.

این در حالی است که پارلمان و وزارت خارجه عراق و برخی احزاب و ائتلاف‌های این کشور حملات ترکیه را به شدت محکوم کردند و خواستار مقابله فوری با این تجاوزات شدند.

وزارت خارجه عراق روز گذشته اعلام کرد در پی عملیات اخیر ترکیه در خاک عراق و نقض حاکمیت این کشور، سفیر آنکارا در بغداد احضار شده و یادداشتی اعتراضی به وی تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار