سفر وزیر خارجه اردن به کرانه باختری در راستای محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه اردن که حامل نامه شاه این کشور برای محمود عباس در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی است، وارد رام الله شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از از روسیا الیوم، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن امروز (پنج‌شنبه) وارد رام الله در کرانه باختری شد.

او در این سفر حامل نامه عبدالله دوم، شاه اردن در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی برای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

پادشاه اردن دیروز (چهارشنبه) نیز نامه‌ای اعتراضی به رژیم صهیونیستی فرستاد و در آن تداوم فعالیت مقامات این رژیم در ساخت دیوار غربی مسجدالاقصی که بخش جدانشدنی این مسجد است را محکوم کرد.

پادشاه اردن در این نامه بر ضرورت پایان یافتن نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اساس تشکیل دولت فلسطین بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

او همچنین در نشست مجازی روز سه‌شنبه که با کمیته‌ها و سران کنگره آمریکا برگزار شد، گفت: هرگونه اقدام یک‌جانبه از سوی اسرائیل برای الحاق اراضی کرانه باختری «امری غیرقابل قبول است» و فرصت‌های صلح و ثبات در منطقه را از بین می‌برد.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. این بند در حالی است که یکی از درخواست‌های حامیان سازش در مورد مسئله فلسطین عقب نشینی اسرائیل به مرز‌های ۱۹۶۷ است. در حالی که طبق معامله قرن نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه ۳۰ درصد دیگر از کرانه باختری قرار است به سرزمین‌های اشغالی ملحق شود.

بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت. همچنین ساکنان فلسطینی کرانه باختری دسترسی به فرودگاه بن گورین تل آویو را نخواهند داشت.

سران کشور‌های انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا طی روز‌های اخیر نامه‌هایی را به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرده‌اند و در آن به او درباره تبعات منفی الحاق کرانه باختری هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار