عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

جریمه مالی و کاشت مجدد درخت در انتظار مالک پاساژ گوهری در لاله زار

صدر اعظم نوری درباره چگونگی رسیدگی به پرونده مالک پاساژ گوهری در خیابان لاله زار به علت قطع درختان این پاساژ، توضیحاتی داد.

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به قطع درختان پاساژ گوهری در خیابان لاله زار از سوی مالک گفت: کمیسیون ماده ۷ قانون حفظ و گسترش فضای سبز مرکب از نماینده شورای شهر، شهردار تهران و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران است که به پرونده قطع و یا کسر درختان رسیدگی می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: زمانی که در یک پلاک ذی نفع درختان را قطع می‌کنند و یا با ترفندی موجب خشک شدن آن‌ها می‌شوند، پرونده به کمیسیون ماده ۷ ارجاع داده می‌شود.

صدر اعظم نوری ادامه داد: زمانی که مالک بخواهد پرونده ساختمانی، پایان‌کار و یا عدم خلاف بگیرد، کارشناسان از ملک مذکور بازدید می‌کنند و وضعیت درختان موجود بررسی می‌شود که اگر قطع و یا کسر درختان محرز شود، برای مالک جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

او تصریح کرد: اگر بیش از ۳۰ اصله درخت قطع شده باشد، پرونده به ماده ۴ ارسال می‌شود تا مراجع قضایی برای آن تصمیم گیری کنند و اگر تعداد درختان قطع شده کمتر از ۳۰ اصله باشد، مالک در کنار جریمه مالی موظف به غرس درخت دو برابر محیط بن درختان قطع شده می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
مالکش من هستم هیچ کاری نمیتونین بکنین ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
مالکش من هستم و پول مجوز و جریمه قطع درخت و عوارض شهرداری و..... دادم به شهرداری و میخوام ساخت و ساز انجام بدم
Iran (Islamic Republic of)
ده برابر كنيد
۱۱:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
بايد به ده برابر افزايش يابد درخت به اين سادگي رشد نمي كند سالها ميگذرد تا يك درخت به رشد كمي و كيفي برسد بابت جريمه ده برابر درخت بايد بكارد
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۱:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
نه فقط خیابان لاله زار بلکه خیلی جا ها رو قطع درخت به راحتی انجام میشه
آخرین اخبار