فعالیت بیش از ۵۰ هزار بانوی ورزشکار گیلانی در رشته‌های ورزشی

۵۴ هزار بانوی ورزشکار به طور سازمان یافته در گیلان در ۴۷ رشته ورزشی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سهیلا یاورمسرور،سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: بیش از ۵۴ هزار بانوی ورزشکار به طور سازمان یافته در گیلان در ۴۷ رشته ورزشی فعالیت می کنند.

او افزود: بانوان گیلانی که حدود ۵۰ درصد دو و نیم میلیون نفری استان را تشکیل می دهند ،  همواره همدوش با مردان در کارها و حرفه های مختلف فعالیت داشته و گاهی اوقات حتی بیش از مردان در اقتصاد نقش ایفا می کنند و در ورزش نیز حضور فعال و گسترده ای دارند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: در واقع ورزش برای بانوان لازم و ضروری است که این خود باعث می شود تا علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط در جامعه، سلامت آینده جامعه و خانواده نیز تضمین شود و با توجه به آمارها، ورزش در بین بانوان در سطح کشور رشد خوبی داشته که گیلان نیز از این قاعده مستثنی نیست .

سهیلا یاورمسرور گفت: هم اینک شاهد مسئولیت پذیری بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی هستیم که در این راستا به طور حتم ، خودباوری باعث توسعه و پیشرفت می شود و خیلی از بانوان نخبه نیز، با مسئولیت تر و متعهدتر در کار خود بوده و برآیند هر تشکیلاتی که از نیروهای قوی تر سود ببرد، اثربخشی بیشتری هم خواهد داشت.

  سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان گیلان گفت :در بخش ورزش نیز نایب رئیسان هیاتها باید از توان ، تخصص و تعهد بانوان در رشته های مختلف نهایت بهره را ببرند و همچنین باید به قوانین و آیین نامه ها اشراف کامل داشته باشند که این امر از نیازهای یک ساختار هدفمند است.

او گفت: اگر بانوان مستعد و مسئولیت پذیر قوانین مربوط به هیات های ورزشی را ندانند ، بی گمان نمی توانند از حق خود و قشر بانوان به خوبی دفاع کنند و این امر اثبات می کند که مسئولان ورزشی حوزه بانوان باید قوانین را به طور کامل فراگیرند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان گیلان گفت گفت : البته تنگناهای اقتصادی در فرآیند کار مهم و اساسی است اما باید با تلاش و سخت کوشی ، راهکارهایی را برای پیشبرد امور و اجرایی کردن برنامه ها جستجو کرد تا با کمترین هزینه، بیشترین عایدی را نصیب جامعه ورزش کنیم.

مسرور با اشاره به تاکید وزارت ورزش بر توجه ویژه به ورزش همگانی ،خانه های ورزش روستا را یکی از راه های سوق دادن بانوان به ورزش همگانی دانست و افزود:باید روستاییان را با همین امکانات اندک به سوی ورزش سوق دهیم و در بحث گردشگری ورزشی که وزارت ورزش نیز بر آن تاکید زیادی دارد، می توان در بسیاری از شهرستانهای گیلان در ورزش کوهنوردی در این راستا سود برد.

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان گیلان گفت:   از بانوان تقاضا داریم که در امر پرداختن  به ورزش جدی باشند و بانوان می توانند با حضور در پارک ها با حفظ شئونات اسلامی به امر ورزش مشغول شوند تا بیش از پیش شاهد جامعه ای بانشاط و سالم باشیم چون هر چقدر در بخش بانوان در ورزش سرمایه گذاری کنیم، سود آن به جامعه باز خواهد گشت.

انتهای پیام /عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.