با دستور رئیس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح خط ۲ راه آهن قزوین-کرج

خط ۲ راه آهن قزوین-کرج به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شهبازی، استاندار البرز در آیین بهره برداری از خط ۲ راه آهن قزوین-کرج که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور انجام شد، گفت: این طرح مهم در دولت دوازدهم کلید خورده و اکنون به ایستگاه پایانی رسیده است.

او افزود: تراکم جمعیت، رشد سریع مهاجرت و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور به گونه‌ای که محور‌های اصلی استان البرز محل عبور و تردد خودرو‌های ۱۴ استان کشور است، این استان را به استانی مهم و موثر در حوزه حمل و نقل و تردد‌های بین استانی، تبدیل کرده است.

شهبازی گفت: میزان تبادل جمعیت از محور‌های مواصلاتی البرز و بار ترافیک ملی در این استان، مورد توجه ویژه دولت  قرار گرفت و بزرگترین طرح های راهسازی البرز پس از مدت‌ها انتظار به سرانجام رسید.

شهبازی با بیان این که این طرح در محدوده استان‌های البرز و قزوین است، گفت: این طرح به طول ۱۰۳ کیلومتر در محدوده استان‌های البرز و قزوین با هفت ایستگاه و ۳۵ تقاطع با اعتباری بیش از ۵۷۴ میلیارد تومان از سال ۹۳ آغاز شده و اکنون توسط  رئیس جمهور  به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

او افزود: افزایش سرعت سیر قطار مساف بری به میزان ۳۰ درصد، صرفه جویی سالانه ۱۲ میلیون ۷۰۰ هزار لیتر سوخت به میزان ۲۵۳ میلیارد تومان حاصل از کاهش مصرف، قرارگیری طرح در کریدور شرق به غرب، قرارگیری طرح در کریدور شمال به جنوب، افزایش ایمنی سیر ناشی از عدم توقف و تلاقی قطارها، ایجاد فرصت شغلی برای ۱۶۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از جمله مزایای راه اندازی خط دوم راه آهن کرج - قزوین است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار