تعیین تکلیف ادارات دارای سرپرست در قزوین به زودی

استاندار قزوین گفت: دیگر هیچ اداره و دستگاهی در استان نباید به شکل سرپرستی اداره شود و به زودی همه آن‌ها تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین گفت: سرپرستان اداراتی که دارای عملکرد مناسب باشند تثبیت خواهند شد و سرپرستان عده‌ای از دستگاه‌ها هم با هدف بهبود خدمات رسانی دستگاه مربوطه تغییر خواهند کرد.

جمالی پور درباره گرانی مسکن و اجاره بها در قزوین هم گفت: در شورای تامین استان تاکید شده که منشاء گرانی‌های خارج از دایره‌های معمول اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد و با افراد متخلف و سودجو که موجب برهم زدن آرامش جامعه و نظم اقتصادی می‌شوند، با قاطعیت برخورد شود.

استاندار در ادامه با تاکید بر حمایت ویژه از صنایع و فعالان عرصه تولید، گفت: از زمانی که مسئولیت استانداری در قزوین را برعهده گرفتم اجازه تملک هیچ واحدی به بانک‌ها را به بهانه بدهی ندادم.

او با بیان اینکه بانک‌ها قادر به بنگاه داری نیستند، اظهار داشت: از سویی دیگر تسهیلاتی پرداختی بانک‌ها به صنایع، سپرده‌های مردمی هستند که باید بازگردند بنابراین تاکید شده قبل از هر گونه تملک واحد‌های بدهکار هماهنگی لازم با استانداری و ستاد اقتصاد مقاومتی به عمل آید تا با حمایت‌های لازم واحد تولیدی مربوطه به چرخه تولید بازگردد و با بهبود وضعیت خود بتواند بدهی هایش را پرداخت کند.

استاندار گفت: همچنین اگر مالک واحد تولیدی اهلیت لازم را برای ادامه کار نداشته باشد، جایگزینی با سرمایه گذار دارای اهلیت در دستور کار قرار می‌گیرد تا ضمن پرداخت بدهی‌های بانکی چرخ واحد تولیدی بچرخد و تولید و اشتغال آن حفظ و یا احیا شود.

جمالی پور با بیان اینکه برخی بانک‌ها در گذشته هرکاری دلشان می‌خواست انجام می‌دادند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌ها و اقدمات انجام شده امروز بانک‌های استان همراهی بسیار خوبی را با مدیران اجرایی و کارگروه‌های اقتصادی استان برای حمایت از تولید دارند و از بانک‌های خصوصی نیز انتظار می‌رود که به مصوبه‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی پایبند باشند در غیر این صورت مطابق با قانون با آن‌ها برحورد خواهد شد.

او اظهار داشت: تقدیر از مدیران بانکی دارای عملکرد خوب و همچنین برخورد و جابه جایی مدیران بانکی دارای عملکرد ضعیف را در دستور کار داریم.

استاندار رد ادامه به طرح‌های نیمه تمام استان اشاره کرد و گفت: در مجموع امسال ۸۰ طرح عمرانی نیمه کاره در نقاط مختلف استان با اختصاص هزار میلیارد ریال تکمیل و به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

جمالی پور با اشاره به تعیین ۱۵ کلان طرح یا مگا پروژه در استان، افزود: برخی از این طرح‌ها که نقش مهمی در توسعه استان خواهند داشت تا پایان امسال و برخی نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره برداری می‌رسند.

او با بیان اینکه بسیاری از طرح‌ها با پیشرفت زیر ۷۰ درصد وجود دارد که انتقال آن‌ها به بخش خصوصی موجب تکمیل شان و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی می‌شود، اضافه کرد: دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی که این طرح‌ها را برعهده بگیرند به طور ویژه حمایت خواهد کرد.

استاندار قزوین گفت: این طرح‌ها بیشتر طرح شامل پروژه‌های فرهنگی، ورزشی در شهر‌ها و روستا‌ها هستند که پروژه تالار فرهنگی هنری شهر قزوین از جمله آنهاست و طرح‌هایی که جنبه ملی داشته و عظیم هستند را شامل نمی‌شوند و چنین طرح‌هایی را دولت خود به سرانجام خواهد رساند.

او ادامه داد: یکی از این طرح‌های بزرگ سد نهب است که تلاش داریم تا در دهه مبارک فجر امسال آنرا به بهره برداری برسانیم و همچنین امسال ۵۰۰ میلیارد برای تکمیل سد بالاخانلو نیز اختصاص پیدا کرده است.

استاندار به آغاز خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: امسال تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا مطالبات گندم کاران در کم‌ترین زمان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد و پرداخت شود.

جمالی پور افزود: از کشاورزان تقاضا داریم تا گندم خود را تحویل مراکز تعیین شده بدهند و با واسطه‌ها و دلالانی که تلاش می‌کنند تا چرخه عرضه و تقاضا در خصوص محصولات استراتژیکی مانند گندم را به سود خود رقم بزنند را نیز با جدیت برخورد خواهیم کرد.

استاندار همچنین به اشاره به افزایش حوادث غرق شدگی در استان، آنرا ناشی از بی احتیاطی افراد دانست و خواستار توجه بیشتر مردم هنگام حضور در کنار رودخانه‌ها و تفرجگاه‌های آبی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.