بیشترین حجم قاچاق به کشور چه کالایی است؟

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: لوازم خانگی بیشترین حجم قاچاق کالا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اسکندرزاده مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به تشریح طرح مقابله با قاچاق لوازم خانگی مبتنی‌بر شناسه کالا پرداخت و گفت: لوازم خانگی بیشترین حجم قاچاق کالا را به خود اختصاص داده و بر این اساس، درج شناسه کالا و شناسه رهگیری برای تشخیص اصالت لوازم خانگی الزامی شده است.

او با اشاره به فرآیند اجرایی این طرح، گفت: بعد از الزام واردکنندگان و تولیدکنندگان به درج شناسه کالا بر روی لوازم خانگی، مهلت عرضه لوازم خانگی فاقد این شناسه در مرداد ۹۸ پایان یافت و با اجرای فاز آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی، برخورد با عرضه این لوازم از بهمن ۹۸ آغاز شده است.

اسکندرزاده از تشکیل قرارگاه مبارزه با عرضه کالای قاچاق در استان با پنج کمیته تخصصی خبر داد و همکاری همه دستگاه‌های مسوول برای اجرای طرح مقابله با قاچاق لوازم خانگی را خواستار شد.

در این جلسه همچنین اهم اقدامات صورت گرفته برای درج شناسه کالا، جلوگیری از خروج غیرقانونی کالا‌های اساسی از استان، برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی درخصوص ترویج مصرف کالا‌های داخلی و ویژه برنامه‌های سالروز صدور فرمان رهبری مبنی‌بر تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.