تصویری جدید از شهید افغانی مفقودالاثر

در این مطلب تصویر جدیدی را که از شهید والامقام افغانی دفاع مقدس منتشر شده است مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، از تفحص پیکر مطهر یک شهید افغانی با نام شهید «نسیم افغانی» خبر داد. این شهید والامقام در منطقه عملیاتی «والفجر ۱» واقع در خاک عراق به مقام رفیع شهادت رسیده بود.

نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد (ع) لشکر ۵ نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است.


  • بیشتر بخوانید

ویدئویی کمتر دیده شده از قبرستان بقیع


اما به تازگی تصویر جدیدی از این شهید افغانی منتشر شده است. عکس زیر، عکسی جدید از شهید «نسیم افغانی» است که توسط یکی از بستگان شهید «جواد آخوندی» فرمانده این شهید والامقام منتشر شده است.

شهید «نسیم افغانی» از شهدای افغانستانی دوران دفاع مقدس است که در زمان شهادت ۳۱ ساله بود. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، خانواده این شهید والامقام ساکن مشهد بودند؛ اما حالا اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس نیست.

گفتنی است؛ چند روز پیش سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواستی را برای شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس عنوان کرد. او اعلام کرد در جریان تفحص پیکر‌های مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، ۳۱ ساله به شماره پلاک CG۵۱۹_۳۹۶ اعزامی از لشکر ۵ نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است.

در این ویدئو اعلام شد: نشانی شهید متعلق به شهر مشهد بالاتر از ۲۰ متری مصلی، میدان دوم، چهارراه اول است، اما با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده معظم این شهید عزیز به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح با شماره تماس ۰۲۱۵۵۶۱۲۹۹۰ منعکس کنید.

تصویری جدید از شهید افغانی مفقودالاثر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بسم رب الشهداء والصدیقین :
درود به شرف و غیرت دینیش که برای رضای خداوند جل جلاله در جهاد فی سبیل الله جبهه حق علیه باطل از وطنش خارج شده و به برادران دینیش پیوسته و در نهایت امر به درجه بلند والامقام شهادت دست یافت برادر عزیز و بزرگوار نسیم افغانی که شهادت لیاقت همه کس نمی شود روح بلند و ملکوتیش شاد باد یادش گرامی و نامش تا ابد زنده و راهش تا ابد پر رهرو باد .
والسلام و صلوات التماس دعا . رحم الله من بقرا فاتح مع صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
روحش شاد،، ان شاء الله با شهدای کربلا محشور بشه