فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

حدود ۶.۴ دهم درصد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی بستری شده‌اند

زالی گفت:حدود ۶.۴ دهم درصد از مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی در شبانه روز گذشته بستری شده اند.

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: میزان آمار فوتی ناشی از بیماری کرونا در ۸ روز اخیر تغییر محسوسی نداشته است. افزایش آمار فوتی در کشور مربوط به استان‌هایی است که در حال سیر به سمت نقطه پیک بیماری کرونا هستند که شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان و بوشهر می شود.

او ادامه داد: میزان فوتی ارتباط مستقیم با تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه دارد که به دلیل تغییر نداشتن تعداد بیماران بستری، آمار فوت در تهران تغییر چندانی نداشته است.

زالی بیان کرد: تعداد ۲۵۴ بیمار جدید در بخش عادی و ۶۲ مورد جدید در بخش ویژه بستری شده‌اند و حدود ۶.۴ دهم درصد از مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی در شبانه روز گذشته نیز بستری شده اند.

او با بیان اینکه برخی از افراد بیماری خود را کتمان کرده یا مسئولان ادارات در خصوص بهبود یافتگان به حالت افراط عمل می‌کنند،گفت: بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی میزان سرایت پذیری افراد بعد از دو هفته کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: من به افراد بهبودیافته توصیه می‌کنم که به پزشک معالج خود جهت دریافت مرخصی استعلاجی و معاینه قطعی مراجعه کنند.

زالی گفت: آنتی بادی در افراد بین ۶ تا ۸ هفته طول می کشد و براساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی دو هفته بعد از ترخیص از بیمارستان‌ها و فروکش کردن علائم، افراد برای حضور در ادارات و محل کار خود با مشکلی مواجه نخواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.