حواشی بی پایان جام برگزارنشده ستارگان شطرنج

بودجه‌ای که وزارت ورزش به فدراسیون شطرنج برای برگزاری جام ستارگان پرداخت کرده بود همچنان وضعیت نامعلومی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار بود اسفند ماه سال گذشته، مسابقات قهرمانی شطرنج، با عنوان جام ستارگان و به میزبانی کشورمان برگزار شود. این مسابقات که به نوعی پایان بخش دوران ریاست مهرداد پهلوان زاده بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا، لغو شد.

طبق شنیده ها، بودجه‌ای که برای برگزاری این مسابقات توسط وزارت ورزش، به فدراسیون شطرنج پرداخت شد، بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است. با پایان دوران ۴ ساله مهرداد پهلوان زاده و شروع سرپرستی فرهاد نیکوخصال، زمزمه‌هایی مبنی بر لغو شدن بودجه جام ستارگان، شنیده شد.

ریاست سابق فدراسیون شطرنج، مدعی شده که پس از لغو مسابقات جام ستارگان فدراسیون شطرنج این مبلغ را بابت مطالبات قبلی به بازیکنان پرداخت کرده است.

سارا سادات خادم الشریعه، بانوی شطرنج باز کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: من مطالباتی از فدراسیون شطرنج داشتم که حوالی بهمن ماه نیمی از آن به من پرداخت شد و باقی مانده آن را همچنان دریافت نکرده ام.

خادم الشریعه تصریح کرد: بعید می‌دانم در زمانی که بخشی از مطالبات من پرداخت شد فدراسیون بودجه‌ای برای برگزاری جام ستارگان از وزارت خانه دریافت کرده بود. من می‌توانم تاریخ دقیق دریافت نیمی از مطالباتم را هم اعلام کنم.

اظهارات متفاوتی پیرامون این موضوع مطرح شده که نیازمند بررسی دقیق مراجع مسئول و شفاف سازی است.

فدراسیون شطرنج در سال‌های اخیر به لحاظ فنی رشد خوبی داشته و انتظار می‌رود در دیگر ابعاد نیز حرفه ای‌تر عمل کند. فدراسیون شطرنج در حال حاضر بابت حق عضویت به فیده و بابت بخشی از مطالبات بازیکنان به آن‌ها بدهکار است. از طرفی سرنوشت دقیق بودجه جام ستارگان نیز معلوم نیست. این اتفاقات می‌تواند جایگاه شطرنج کشور را در معرض آسیب قرار دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار