تمدید محدودیت‌های ناشی از کرونا در اقلیم کردستان عراق

وزارت کشور اقلیم کردستان عراق از تمدید محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، اقلیم کردستان عراق بامداد امروز سه شنبه اعلام کرد قانون ممنوعیت عبور و مرور در داخل استان‌های این کشور را تا تاریخ اول ژوئیه به سبب شیوع کرونا تمدید کرده است.

وزارت کشور اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای تصریح کرد: بخاطر حمایت از ایمنی بهداشتی اقلیم کردستان، قرار بر این شد تا قوانین منع آمد و شد میان استان‌های «اربیل»، «سلیمانیه»، «دهوک»، «حلبچه» و نیز مناطق «رابرین» و «کرمیان» از تاریخ امروز سه شنبه تا اول ژوئیه تمدید شود.

وی در ادامه افزود: گذرگاه‌های مرزی شامل «پرویز خان»، «باشماق»، «حاج عمران»، «ابراهیم خلیل»، «سرزیری»، «سیران بن کیلی»، «طویله»، «بشته» و «شومشی» علاوه بر فرودگاه‌های بین المللی «اربیل» و «سلیمانیه» همچنان در برابر مسافران مسدود خواهند ماند.

وزارت کشور اقلیم کردستان عراق پیشتر و در تاریخ هفتم ماه جاری میلادی، ممنوعیت تردد میان استان‌های این اقلیم را تا تاریخ دوشنبه (روز گذشته) تمدید کرده بود.

گفتنی است تا شب گذشته و طبق آمار‌های رسمی، ویروس کرونا در عراق ۲۱ هزار و ۳۱۵ نفر را به خود مبتلا کرده؛ همچنان که ۵۶۲ نفر تا کنون بر اثر کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است تا کنون بیش از ۸ میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه ۴۳۹ هزار نفر در جهان بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

همچنین آمریکا با ثبت بیش از ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار مبتلا، بیشترین آمار ابتلا را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است؛ همچنانکه بیش از ۱۱۸ هزار نفر در جهان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار