هشدار از نمکی و انکار از روحانی؛

چرا تنها ۲۰ درصد از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؟

در حالی که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردیبهشت ۸۰ درصد بود، امروز به ۲۰ درصد رسیده و این موضوع نگران کننده است.

چرا تنها ۲۰ درصد از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؟به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «میزان رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری در جامعه در اردیبهشت ۸۰ درصد بوده و امروز به ۲۰ درصد رسیده که نگران کننده است.» این بخشی از اظهارات حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در ۲۴ خرداد امسال است. از سویی دیگر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در آخرین نشست خبری خود از  عبور تعداد جان باختگان از مرز ۹ هزار نفر خبر می‌دهد و این بدین معنا است که هنوز ما به دوران پس از کرونا نرسیده ایم.

هشدار ابتدایی رئیس جمهور برای بازگرداندن محدودیت‌های کرونایی

طی چند روز گذشته برای اولین بار پس از پشت سر گذاشتن دوران اوج کرونا در فروردین‌ ماه، بار دیگر تعداد قربانیان این ویروس در کشور سه رقمی شد؛ این اتفاق تلخ در شرایطی رخ داد که از هفته‌های قبل مسئولان وزارت بهداشت نسبت به هرگونه سهل انگاری در ادامه قرنطینه هوشمند و فاصله‌گذاری تاکید کرده بودند و نسبت به احتمال بازگشت به دوران پیک این بیماری، هشدار دادند.

از هشدارهای رئیس جمهور برای بازگرداندن محدودیت‌ها تا عدم تحقق وعده های کرونایی!

 رئیس جمهور در آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید می‌کند که اگر مجبور شویم، باید همه محدودیت‌ها را برگردانیم. علی آقامحمدی رئیس کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت بیماری کرونا در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، می‌گوید که وقتی رئیس جمهور این موضوع را مطرح می‌کند به این دلیل است که سلامت جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و نباید به حالت قبل بازگردیم. خواسته رئیس جمهور این است که مردم رعایت کنند و اگر مجبور شویم محدودیت‌ها به دلیل حفظ سلامت مردم مجدد اعمال خواهند شد.

هشدار از وزیر بهداشت و انکار از رئیس جمهور!

رئیس کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت بیماری کرونا  همچنین معتقد است که توصیه مقامات کشور از جمله رئیس جمهور در کنترل شیوع ویروس کرونا موثر خواهد بود و مردم مثل قبل با مسئولان همراهی خواهند داشت. عادی سازی شرایط، آمار فزآینده ابتلا به ویروس کرونا، اعلام  وضعیت قرمز در برخی استان‌ها و همچنان بی‌توجهی به پیک دوم بروز بیماری در کشور جریان دارد.

سعید نمکی وزیر بهداشت در یکی از جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در برابر اصرار‌های روحانی بر برداشتن هرچه سریعتر محدودیت‌ها می‌گوید که «ویروس کرونا مثل مسابقه کشتی که با امتیاز جلو هستید، ناگهان شما را خاک می‌کند». در این راستا رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت هم در تاریخ بیست و ششم خرداد امسال در گفت وگو با رسانه ملی اعلام می‌کند که ایمنی بیشتر نقاط کشور در برابر کرونا، هنوز زیر ۲۰ درصد است و  احتمال وقوع موج بعدی کرونا در بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران به دلایل متعدد، وجود دارد.

گزارش

عبور یک ماهه از وعده اتوبوسی رئیس جمهور !

افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از مواردی است که دولت نسبت به آن تاکید داشته تا جایی که رئیس جمهور در  جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاریخ بیست و چهار فروردین امسال  گفت که  «در تهران به ۵۰۰ و در استان‌های دیگر هم یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس نیاز است و ما حاضریم در این زمینه کمک کنیم، اما به شرط آنکه بتوانند اتوبوس‌های داخلی یا خارجی را تا پایان اردیبهشت خریداری کنند و تحویل بگیرند. آن وقت ما هم حاضریم در این زمینه کمک کنیم، مخصوصاً درمورد قسط اولی که باید پرداخت کنند تا اتوبوس آماده شود، ما به‌عنوان دولت کمک می‌کنیم و بقیه اقساط را هم خود شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند.»

 این درحالی است که محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران معتقد است که  وعده دولت برای کمک به خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در یک ماه برای تهران یا ناشی از بی‌اطلاعی یا شوخی با افکار عمومی است. حالا حدود ۲ ماه از اظهارات رئیس جمهور درباره افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و نزدیک به یک ماه از وعده ایشان می گذرد و هیچ خبری از تحقق این امر مهم در شرایط کرونایی نیست!

کلام آخر...

ظاهرا رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا قصد دارد که اوضاع را عادی جلوه دهد، اما به نظر می‌رسد همان مثال وزیر بهداشت در حال وقوع است و در شرایطی که با امتیاز بالا در حال شکست کرونا بودیم، حالا در آستانه موج دوم این ویروس قرار گرفتیم!

از هشدارهای رئیس جمهور برای بازگرداندن محدودیت‌ها تا عدم تحقق وعده های کرونایی!

اما یک سوالی که در اذهان و افکار عمومی به وجود می‌آید، این است که  اکنون چرا فقط ۲۰ درصد از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؟ آیا  ویروس کرونا به اتمام رسیده که مسئولان دولتی بارها تاکید دارند پایان این ویروس منحوس نرسیده است، یا اینکه مردم دیگر توصیه‌های دولت را جدی نمی‌گیرند، یا از برخی وعده‌های کرونایی رئیس جمهور نا امید شدند و یا حتی تدبیر دولت امید برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کافی نبوده است!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خدایی بعضی از اخبارها اومدن گفتن داروی گیاهی اثر خوب گذاشته تو کرونا بعد مردم کلا ریختن تو خیابون نه ماسکی نه دستکشی هیچی نگین تا خبر موثق و تائید شده ندارین خواهشا خواهشا باور کنید تویه استان ما اگر برید تو شهر مثل خرید عید ریختن تو خیابون میگن کرونا چییه الکیه یه آویشن میخوری خوب میشی بعد همینا هم کلی از کادر پزشکیمون رو به کشتن میدن
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۷:۴۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
مگر چند درصد مسئولین و مدیران کشور درستکارو صادق هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
مقصرفقط سیاست غلط وخودخواهانه دولت بی تدبیراست باید پاسخگوباشید صددرصد ملت نمیگزرند ازبی تدبیریهای فراوان شما افتاد
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۰۲:۲۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
حاضرم قسم بخورم که تو خونواده ما نزدیک ۳۰نفر کرونا گرفتن ولی تست ندادن میترسن برن ازمایش بدن همین ۳۰نفری که میگم واسه خودشون میچرخن تو شهر اقا محدودیت ها رو برگردونین به ولله رعایت نمیکنن مردم من خودم ۱۵روزه که جواب ازمایشم مثبت شده پامو از خونه بیرون نذاشتم به فامیلامون که میگم میگن ما سرماخوردگی گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
a.n
۰۲:۲۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
جنابعالی حداقل به همین ۲۰ درصد وعده‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری خودتون عمل می‌کردید.
۸۰ درصد امید به زندگی و زنده بودن رو ندارن ،با این شرایط سخت و گرانی و نداشتن امنیت و ثبات اقتصادی رو که شما دولت حرف،تحقیر و نا امید، مصوب آن بودید.
دولت عمل احمدی‌نژاد،احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
من ماندم این دولت با این همه هزینه تنها راهی که بلد شده رها کردن و چند تذکر هر کی هر گوهی دلش می خواهد می خورد دولت و حکومت هم به اندازه مترسک فایده ندارد .دجال اباصالح المهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
دوووولت که...
Sweden
ناشناس
۲۳:۵۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
کافیه رهبر یکبار با ملت حرف بزنند امر کنند و فتوا بدهند پس فرداش 98 درصد مردم رعایت خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
کس نخارد پشت من جز ناخن و انگشت من.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
دولت بعدی که بیاد سرکار باید اول دوباره اعتماد مردم رو بدست بیاره اما این دولت که براش مهم‌نیست میگه منکه رفتنی هستم چرا کار کنم‌نهایتا یکسال دیگه اینجام پس ولش کی حوصله داره به نظرم اینجا باید مجلس بیاد وسط میدون و از رئیس دولت رو باز خواست کنه تا مشکل مروم حل شه اگر هم خسته شدن از مسئولیت خودشون کناره گیری کنند تا مردم بفهمند و خیالشون راحت باشه نه اینکه همیشه مناظر 1400*باشند...
امید وارم ثبت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
ما به اون بیست درصد پایبندیم
شما به شعارهای که داده بودین چقدر پایبندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
ازه اگه همون اولش ب نمکی گوش میدادن حالا مهار شده بود تقصیر بقیه مسوولین همه ملتم اینو میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
نمیدونم با وضعی برای کشور درست کردی چرا خودت کنار نمیری تا یکی دیگه بیاد شاید اون کاری کرد....و نمیدانم چرا اینقدر نسبت به وضع مردمت بشدت بی تفاوتی.. کشور ب امان خدا ول کردی افتاده دست دلالهای از خدا بی خبر ... فقط منتظر سال ۱۴۰۰ هستیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
امان خدا بهترین پناهگاهه یک جمله جایگزین چون رها کردن بهره ببرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
خدایاااااااااا کی1400میرسه. بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
چون لوازم ضد عفونی کننده وماسک ودستکش، باجنس خوب دربازار نیست واگرهست خیلی گرانه!؟!؟ تمام این لوازم راباجنس خوب باید رایگان دراختیار مردم قرار بگیره!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا آقای روحانی تا بحال از ماسک استفاده نکردن احتمالاً ایشان اعتقاد ندارند به کرونا
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۲۱:۰۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
با کرونا نمیریم با تورم و فقر می‌میریم.پس چه فرقی میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
بی کفایتی مسئولین محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
مثل اینکه دولت زیاد جدی نگرفته حمل و نقل عمومی وحشتناکه اتوبوسها تا خرخره پر میکنن ومردم رعایت نمیکنن مثل خودکشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی میدونی چرا مردم فقط ۲۰٪رعایت مبکنن بخاطره عملکرد شماهاس که باید زور بالای سرشون باشه نه اینکه این راحت اجازه تردد این همه مسافرو بدین اگه دستور میدادید تا پایان تابستون کلیه ترددها ممنوع بشه هیچوقت آمارتون بالای ۱۰۰نفرم نمیرفتش کسی نگفتش که ادارات و کارخانهاو شرکتها مشاغلو تعطیلش کنید فقط جلوی این همه مسافر مریض و بیخیالو بگیرین که هرکسی بخادش توی شهر خودش بمونه تا نتونه بیماری رو انتقالش بده چین اگه تونستش با یک میبیارد چهارصدمیلیون نفر بیماری رو کنترل کنه بخاطره این بودش که عمکردشون دروست بودش کلیه رفت و آمدهاشون ممنوع کردن حتی حالا که ۱۴نفر ابطلاع جدید دارن دوباره دستور کلیه ممنوعیتهای ترددی استانیشون دادن فقط یکم نگاه کنید یاد میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۹:۱۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اگرچه دولت هم در این مسئله اعمال محدودیت ها اشتباه هایی داره به نظرم، اما خود مردم و حتی مسئولانی مثل برخی نمایندگان مجلس، بی خیال رعایت بهداشت هستن و فقط اعتراض ها رو متوجه دولت میدونن. پس همه چیز هم گردن دولت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
چرت نگو مومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
علت رعایت نکردن بهداشت مردم :
اسیب های روانی ایست به مردم در پی این اقتصاد بی در پیکر وارد شده .این یک نافرمانی مدنی اجتماعی ایست .فقر ،گرانی،بیکاری،تبعیض ،رانت فساد باعث ان شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
به همان دلیلی که تنها 20 درصد کل کشور را می خورند و 80 درصد گرسنه و آواره اند.!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
یه ایرانی
۱۸:۴۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
نه بابا نگران نباشید
کرونا کجا بود
وعده ی رییس جمهور حتما کرونا رو ضربه فنی میکنه
بعد نگید که نگفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
کی 1400 میرسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
که چی بشه یکی بدتر از این بیاد هر کی هم بیاد باز فرقی تو حال و روز ما نمیکنه مگه تا حالا آرامش و رفاهی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
چون فقط ۲۰ درصد مردم توان مالی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
مگه قرار نشد اگه بععد از اجرای طرح ترافیک آمار کرونابالارفت محدودیت برداشته بشه؟
پس چرا با وجود افزایش امار بعد از اجرای طرح هنوز داره اجرا میشه؟
شهرداری یعنی پول براش از جون مردم مهمتره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
آقایان ستاد مبارزه با کرونا باید پاسخگو باشن چرا قرنطینه بین شهری در تمام شهر ها با وجود آمادگی نیروهای مسلح انجام نشد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۰۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
مردم غیر بومی هم بفرستید شهر خودشون
همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۵۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
مادامیکه دولت تصمیمات اشتباه در مورد کنترل کرونا بگیرد و بی توجه به خطرات ناشی از کرونا باشد طبیعی است مردم هم بی توجه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
حقیقتش را بخواهید ستاد کرونا به هشدارهای سازمان جهانی توجه نکرد و بسیار زود برخی محدودیت ها را بر خلاف انتظار همه برداشت اگر یادتان بیاد قرار بود از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی مدارس در نقاط سفید بررسی شود اما ناگهان تمام مدارس کشور بازگشایی شد تا جائیکه دروس عملی هنرستان ها تا ۱۵ مرداد حضوری ادامه دارد و موجب بی انگیزگی مردم به توصیه های ستاد کرونا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
دولت امید هیچ تدبیری نداشته تا حالا. از اول ما امیدی بهشون نداشتیم که الان ناامید شده باشیم
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
ما مجبوریم امتحان حضوری بدیم هیچ پروتکلی هم رعایت نمیشه خیلی از بچه ها بعد امتحان یا میرن گیم نت یا پارک و وقتی بهشون میگی خطرناکه میگن اگه بخوایم کرونا بگیریم تو همون مدرسه میگیرم الان سه تا از دانش اموزای مدرسه ما تو بیمارستان به خاطر کرونا بستری هستن ولی حتی از ما تست نگرفتن ببینن کسی کرونا داره یا نه مردم وقتی بی خیالی مسئولین رو میبینن بیخیال میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
رعایت نمی کنن چون دولت از مردم حمایت نمیکنه. باید با مترو و اتوبوسی که به اندازه ی جمعیت تهران ظرفیت نداره برن سرکارشون تا از گرسنگی دلار 19 تومنی نمیرن.
این زانو فقط توی آمریکا رو گردن مردم نیست. اینجا هم نمیتونیم نفس بکشیم.
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۷:۲۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
دلیل کم شدن رعایت بهداشتی و دستور عمل های آن باز شدن مراکز پر تردود و عمل نکردن ان است و عمل نکردن وعده های دولت است بطور مثل شهرداریها باید جلو پهن کردن دست فروش را در خیابان بیگران و یا فاصله بین انها را ایجاد کنند و در بانک ها استفاده از ابزار های انترنتی را بیشتر کنند و در مترو و اتوبوس ها با نصف ظرفیت مسافر حمل نمایید استفاده از ماسک و دستکش در مترو اتوبوس تاکسی و بانک ها و ادارات اجباری شوند و نیرو انتظامی و بهداشت بر موارد فوق نظارت داشته باشند و ضد عفونی اماکن عمومی انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا دولت به نظر متخصصین توجهی نمیکند ؟ توصیه به ماسک زدن و همزیستی با کرونا و بعد مثلا برگرداندن طرح ترافیک در تهران و ازدحام در وسائل حمل و نقل عمومی ، نتیجه ای بهتر ازین انتظار داشتید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
مردم نون ندارن بخورن توکه قرار بود کاری کنی که به یارانه نیاز نداشته باشیم چیکار کردی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۶:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
وقتی دولت مهدکودک هارو هم باز میکنه چه انتظاری از مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
ایتو میگن حرف حق دولت اول خودش شروع کرد ب بی توجهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
ضمنأ مردم هيجزقت نظر ندارند در مورد عدم رعايت نكات بهداشتي جون تقصير روحاني و دولت ايشونه ...اين همه كشور محدوديت اعلائم كردن جرا ابشون جون مردم و حرف وزير بهداشت براش مهم نيست و باز كار خودشو ميكنه و هيج مسئولي جوابشون نميدن
به مردم الكل و ماسك مجاني بدن رعايت ميكنند جرا نكنند
مردم جقدر بول دارند براي خريد الكل و ماسك و دستكش و ضد عفوني كننده لباس با اين وضع افتضاح اقتصادي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
جون روحان يدستور داده همه جيز بازكشايي بشه
و ميدونه مردم از نظر اقتصادي مشكل دارند
مردم بول ندارن ماسك بخرن دستكش بخرن
خانواده ٥ جمعيتي بيشتر جكار كنند؟
والله ما بخاطر قيمت ماسك كه ٥٠٠ تومن بود و الان شد ٣تومن خانه نشين شديم حتى كارهاي ظروري نميتونيم بريم
جرا مردم ماسك ارزان يا مجاني توزيع نميكنند
بلاخصوص در شهرهاي محروم و شهرهاي جنوب همجون خوزستان كه اول هست در وضعيت قرمز
...ادم اكه بخواد رعايت كنن نصف حقوقش رو بايد صرف وسايل بهداشتي كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
طبق معمول آخر سر مردم يه چيزي هم بدهكار ميشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
ولی قبول کن خودمون باید به فکر باشم دولت دلسوز ما نیست
آخرین اخبار