برخورد جدی دستگاه قضایی اردبیل با متخلفان اراضی و زمین خواران

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از برخورد جدی و قانونی دستگاه قضایی استان اردبیل با متخلفان اراضی و زمین خواران خبر داد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: دستگاه قضایی استان اردبیل با متخلفان اراضی و زمین خواران با جدیت برخورد می‌کند.

او افزود: یکی از برنامه‌هایی که به جد در سال گذشته و امسال دنبال می‌کنیم بحث صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی است که به عنوان یکی از دستور کار‌های دائمی و مهم شورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری استان و سایر ادارات و مجموعه‌های مرتبط است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: در بررسی‌هایی انجام شده اشخاص و افرادی در قالب تعاونی‌های مسکن ادارات به زارعین، کشاورزان و افراد صاحب نسخ اراضی کشاورزی در بعضی از شهرستان‌هایی که ظرفیت گردشگری دارند مانند اردبیل، سرعین و مشگین شهر مراجعه کرده و توافقاتی را با اهالی محلی مبنی بر تغییر کاربری و تفکیک و قطعه بندی این اراضی انجام می‌دهند و امید‌های موهونی برای این افراد و اشخاصی که وارد این عرصه می‌شوند ایجاد می‌کنند.

عتباتی همچنین گفت: در راستای قانونی حفظ کاربری اراضی و ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی و زراعی و باغات به هیچ وجه اجازه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی مخصوصا اراضی مرغوب و زیر کشت آبی که به عنوان سرمایه‌های ملی برای استقلال و خودکفایی غذایی ما در نظر گرفته شده نخواهیم داد و به جد از این اراضی صیانت و حفاظت خواهیم کرد.

او افزود: دفاتر اسناد رسمی و بنگاه‌های معاملات املاک که اقدام به تنظیم قرارداد ها، مبادیه نامه‌ها و وکالت‌های کاری می‌کنند هشدار داد که در این نوع اقدامات حتما مقررات قانونی در دستور کار قرار گیرد و کاری نکنند که مردم دچار مشکل شوند و در مواردی که نیاز به بررسی باشد این افراد تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین از تحلیف دو کارآموز قضایی دوره ۲۱۴ تهران خبر داد و گفت: مسلماً وجدان و شرافت قضایی مهمترین پشتوانه برای امر خطیر قضا است که انجام وظیفه در این منصب را بسیار سنگین‌تر نموده و از طرفی انجام کار را لذت بخش‌تر خواهد کرد.

عتباتی با بیان اینکه شغل قضاوت در تمامی نظام‌های حقوقی منصبی مهم و تاثیرگذار است، افزود: اگر قضاوت و عدالت کارکرد واقعی خود را به درستی ایفا کند مسلماً بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه حل می‌شود.

او در ادامه با اشاره به امیدبخشی ایجاد شده در جامعه به ویژه پس از روی کار آمدن آیت الله رئیسی در راس قوه قضاییه تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت خود برای تقویت این امیدبخشی ایجاد شده در جامعه بهره بگیریم تا دستگاه قضایی نقش و کارکرد خود را به خوبی در جامعه ایفا کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در پایان ضمن توصیه همه قضات خصوصا قضات جوان و تازه کار به رعایت تقوای الهی، بر لزوم اخلاق مداری و رعایت الزامات شرعی و دینی در مراودات اجتماعی و نیز حرکت بر مدار قانون به عنوان اصول مهم در قوه قضاییه تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار