آمریکا به شرکت‌های خود اجازه همکاری با هواوی را می‌دهد

وزارت بازرگانی آمریکا به شرکت‌های مستقر در این کشور اجازه همکاری با هواوی را می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بازرگانی آمریکا حکمی را امضاء کرد که در چارچوب آن، به شرکت‌های مستقر در این کشور اجازه همکاری با شرکت مخابراتی هواوی برای ارتقاء استاندارد‌های مربوط به شبکه‌های نسل پنجم داده می‌شود.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، این حکم روز سه شنبه در روزنامه فدرال ریجستر منتشر خواهد شد. ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای این تصمیم را تأیید و مدعی شد که کاخ سفید نقش رهبری را در حوزه نوآوری جهانی کنار نخواهد گذاشت.

او اینطور اعلام کرد که وزارت بازرگانی آمریکا به حفاظت از امنیت ملی کشور و منافع سیاست خارجی با حمایت از صنایع این کشور برای کمک به تبدیل فناوری‌های آمریکا به استاندارد‌های بین المللی متعهد است.

شرکت هواوی از ماه مه سال ۲۰۱۹، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت که براساس آن توانایی این شرکت را برای دسترسی به اقلام و فناوری‌های آمریکا به علت ادعای تهدیدآمیز بودن این شرکت برای امنیت ملی آمریکا، محدود می‌ساخت.

در بیانیه وزیر بازرگانی آمریکا آمده است، اصلاحات در این فهرست، زمینه حمایت از امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا را همزمان با تسهیل زمینه رهبری این کشور در نهاد‌های توسعه استاندارد فراهم می‌سازد.

این اقدام همزمان با ادامه فشار‌ها بر شرکت هواوی به دنبال ادعای آمریکا مبنی بر آن انجام می‌شود که این شرکت با ارتش و دستگاه اطلاعاتی چین همکاری دارد و تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود. هواوی و پکن این ادعا‌ها را رد کرده اند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال قرار دادن نام شرکت هواوی در فهرست تحریم‌ها، بار‌ها از دیگر کشور‌ها خواسته است از فناوری چین استفاده نکنند و از وابستگی بیش از حد اقتصادی به چین بپرهیزند.

تنش‌ها بین آمریکا و شرکت هواوی چین به دنبال آن شدت پیدا کرد که وزارت بازرگانی آمریکا ماه مه سال ۲۰۱۹، این شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داد، اقدامی که توانایی این شرکت را برای استفاده از فناوری‌های آمریکا، همزمان با جنگ تجاری بین دولت ترامپ و چین، محدود می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار