مسئول میراث فرهنگی نی‌ریز خبر داد؛

شناسایی ۵۰۰ صنعتگر فعال صنایع‌ دستی در نی ریز

هادی، از شناسایی ۵۰۰ صنعتگر فعال صنایع‌ دستی و دارای مجوز رسمی از وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان نی ریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا هادی مسئول اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، با اشاره به شناسایی ۵۰۰ صنعتگر فعال صنایع‌ دستی در نی ریز، در این باره اظهار کرد: تاکنون هزار هنرمند صنایع‌ دستی در نی‌ریز شناسایی شده‌اند که نزدیک به ۵۰۰ صنعتگر فعال و دارای مجوز رسمی از وزارتخانه هستند، نزدیک به ۲۰ هنرمند نیز تحت پوشش بیمه صنایع دستی قرار دارند.

او افزود: در تلاش هستیم با پرداخت تسهیلات کم‌بهره از طریق بانک‌های عامل و قرض‌الحسنه و ایجاد بازارچه‌های فروش، از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت و از تعدیل نیرو و تعطیلی کارگاه‌های صنایع دستی جلوگیری کنیم.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی‌ریز گفت: یکی از اتفاقات خوب حوزه صنایع دستی در چند سال اخیر، مهیا شدن کارگاه‌ها است که از طریق مشاغل خانگی و سامانه کارا تسهیلات دریافت کردند که علاوه بر راه‌اندازی، معرفی محصولات و فروش بیشتر این کارگاه‌ها را نیز فراهم آورده است.

او افزود: سرای فاتح و خانه صنایع دستی دو مرکز فعال تحت نظارت اداره نی‌ریز هستند که برای حمایت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در چهار محور اصلی شامل خدمات آموزشی، افزایش تولید، ایجاد اشتغال، بازاریابی و فروش فیزیکی و اینترنتی فعالیت می‌کنند.

هادی تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه‌های سرای فاتح و خانه صنایع دستی این اداره علاوه بر تعامل و همکاری با شهرداری با دانشگاه دختران فضل، آموزش و پرورش در زمینه آموزش به دانشجویان و دانش‌آموزان در مرکز هنری سرای فاتح، کارگاه‌های مختلف برگزار کرده است.

او افزود: در این رابطه، اقداماتی، چون ایجاد بازارچه در سرای تاریخی فاتح، گالری، سایت فروش اینترنتی با همکاری شهرداری و برگزاری کلاس‌های صنایع دستی با پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی‌ریز گفت: پیشینه تاریخی سفالگری و چاقو سازی در این شهرستان با کشفیات باستان‌شناسی به زمان هخامنشیان برمی‌گردد و دیگر صنایع نیز از جمله معرق، منبت، گلیم، خراطی، چرم‌دوزی، پته‌دوزی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در نی‌ریز فعال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار