رکورد کاهش کم سابقه «احساس غرور» در میان آمریکایی‌ها

نتایج نظرسنجی‌های جدید از کاهش میزان غرور آمریکایی‌ها نسبت به ملیت خود همزمان با دو بحران بزرگ شیوع کرونا و اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید از کاهش احساس افتخار و غرور مردم آمریکا نسبت به ملیت خود به پایین‌ترین میزان طی ۲۰ سال اخیر حکایت دارد.

نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان داد ۶۳ درصد از آمریکایی‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا نسبت به آمریکایی بودن خود احساس غرور می‌کنند، گزینه «به شدت زیاد» یا «خیلی زیاد» را انتخاب کردند. این در حالیست که در مقایسه با سال گذشته میزان غرور آمریکایی‌ها نسبت به ملیت خود ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد که رقم قابل توجهی است. این رقم کمترین میزان غرور آمریکایی‌ها طی ۲۰ سال گذشته گزارش شده است.

نتایج نظرسنجی گالوپ همچنین نشان داد ۴۲ درصد از رای دهندگان گزینه‌های «به شدت زیاد» یا «خیلی زیاد» را برای پاسخ به این پرسش انتخاب کردند و ۱۲ درصد از آمریکایی‌ها هم گزینه «اندکی» را انتخاب کردند. همچنین بر اساس این نظرسنجی ۹ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند به آمریکایی بودن خود افتخار نمی‌کنند.

نکته جالب توجه اینکه تنها ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از مسیر فعلی کشورشان ابراز رضایت کردند.

پس از حادثه ۱۱ سپتامبر میزان غرور مردم آمریکا بر اساس نظرسنجی‌ها ۹۲ درصد اعلام شد. با این حال از آن زمان میزان غرور آمریکایی‌ها سیر نزولی گرفته و در ۶ سال اخیر رکورد‌های جالب توجهی را به ثبت رسانده است.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد که میزان غرور جمهوری خواهان نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر تنها ۲۴ درصد از دموکرات‌ها اعلام کردند به شدت به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کنند. این در حالیست که در ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ این رقم ۴۵ درصد برآورد شده بود.

آمریکا در ماه‌های اخیر با بحران بی سابقه و مرگبار شیوع ویروس کرونا دست به گریبان بود و در هفته‌های اخیر نیز ناآرامی‌ها و اعتراضات ضدنژادپرستی در سراسر این کشور، شرایط بغرنج تری را برای مردم آن رقم زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار