فینال لیگ فوتسال نمونه خوبی برای برگزاری مسابقات ورزشی شود

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت:امیدواریم دیدار تیم‌های گیتی‌پسند و مس سونگون با همکاری سازمان لیگ و آمادگی تیم گیتی‌پسند، نمونه خوبی برای برگزاری مسابقات آینده در این شرایط کرونایی به شمار آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد باقری‌مقدم رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان درباره سازوکار‌های بهداشتی و نحوه برگزاری بازی رفت فینال لیگ برتر فوتسال بین تیم‌های گیتی‌پسند و مس سونگون، اظهار داشت: روز جمعه نخستین مسابقه رسمی کشور پس از آغاز بحران کرونا در قالب بازی رفت فینال لیگ برتر فوتسال بین تیم‌های گیتی‌پسند و مس سونگون برگزار می‌شود.

او افزود: برای برگزاری این مسابقه جلسه هماهنگی در دفتر معاونت ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان با حضور رئیس کمیته فوتسال، نمایندگان باشگاه گیتی‌پسند، هیئت پزشکی ورزشی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تعدادی از اساتید و کارشناسان حوزه ورزش استان برگزار و پروتکل الحاقی فدراسیون پزشکی ورزشی و کمیته فوتسال قرائت شد و تمام بند‌های آن مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مسابقات، خاطرنشان کرد: در جلسه هماهنگی محدودیت‌های پروتکل ارزیابی و قرار شد که مسابقه با حداقل تعداد نفرات کادرفنی و با رعایت تمام شرایط مندرج در پروتکل برگزار شود. علاوه بر آن تمام شروط پروتکل برگزاری مسابقات از جمله شرایط رختکن، نحوه ورود تیم‌ها، محدودیت‌های الزام شده درباره شادی گل و برنامه‌های گروهی خطرساز مشخص شد. مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و تعداد خبرنگاران حاضر برای پوشش بازی محدود است.

او ادامه داد: تعداد خبرنگاران حاضر در مسابقه، حداکثر ۱۰ نفر است که ۲ نفر از تیم رسانه‌ای باشگاه‌های گیتی‌پسند و مس سونگون بوده و از رسانه‌ها ۸ نفر با رعایت تمام مراقبت‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دست‌کش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امکان حضور در سالن مسابقه را دارند.

باقری‌مقدم با تشریح نحوه اسقرار تیم‌ها در سالن بازی، گفت: در جلسه برگزار شده نحوه اسقرار کادر پزشکی و فنی تیم‌ها ارزیابی شد و باید حداکثر ۵ روز قبل از مسابقه، تست PCR از تیم‌ها گرفته و نتیجه آن با نظارت هیئت پزشکی ورزشی کنترل شود تا تمام اعضای کادرفنی و بازیکنان فاقد تست مثبت کرونا باشند. نتیجه تست کرونای تیم مهمان علاوه بر ارائه به فدراسیون، باید به هیئت پزشکی ورزشی اصفهان نیز ارائه شده و به تایید ما هم برسد.

او درباره نحوه نظارت هیئت پزشکی ورزشی استان بر روند برگزاری مسابقه، بیان کرد: ناظر هیئت پزشکی ورزشی قبل از مسابقه برای کنترل تمام قسمت‌ها حضور خواهد داشت و تمام بخش‌ها از جمله رختکن ۲ تیم، تهویه، نحوه ورود و برگزاری بازی کنترل شده و بعد از تایید، اجازه برگزاری بازی صادر می‌شود. امیدواریم این مسابقه با همکاری سازمان لیگ و آمادگی تیم گیتی‌پسند، نمونه خوبی برای برگزاری مسابقات آینده در این شرایط کرونایی به شمار آید.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در پاسخ به اینکه نظارت‌ها بر نحوه اسکان و رفت و آمد تیم‌ها پیش از مسابقه چگونه خواهد بود، اضافه کرد: گیتی‌پسند در این بازی میزبان است و نحوه اقامت در اردو، ایاب و ذهاب و حتی تغذیه تیم‌ها باید بر اساس پروتکل باشد؛ از جمله تعداد افراد مجاز در یک اتاق هتل مشخص شده است، تیم‌ها باید با ۲ اتوبوس به محل برگزاری مسابقه منتقل شوند تا اعضای تیم‌ها با فاصله ایمن مستقر شوند. بر اساس پروتکل، تغذیه تیم‌ها باید به صورت بسته‌بندی شده باشد و با نظارت ناظر هیئت انجام گیرد.

او افزود: شب قبل از مسابقه تیم گیتی‌پسند در هتل عالی‌قاپو و تیم مس سونگون در هتل آسمان اقامت خواهند داشت و دستورالعمل‌های لازم در این زمینه برای هتل‌ها ارسال شده است. با این حال هیئت پزشکی ورزشی حتماً از این اماکن بازدید می‌کند و اگر مورد خاصی باشد، برخورد می‌شود.

باقری‌مقدم در پاسخ به انتقادات مطرح شده از عدم رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی بازیکنان تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان در بازی‌های تدارکاتی انجام شده بین این ۲ تیم، گفت: شب گذشته این ۲ تیم برای دومین بار مقابل هم بازی کردند و ما با بهره‌گیری از تجربه بازی نخست، به مشکلات موجود اشاره کرده و تلاش کردیم تا در بازی دوم حتماً نقاط ضعف از بین برود و تبدیل به الگویی برای برگزاری سایر رقابت‌ها شود. نکته مهم این است که هیئت پزشکی ورزشی به امر آموزش بازیکنان و کادرفنی برای رعایت پروتکل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی توجه کرده و اعتقاد و باور ورزشکاران برای ما بسیار حائز اهمیت است و این همکاری می‌تواند بسیار موثر باشد.


منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.