پاپ فرانسیس خواستار پایان درگیری‌ها در لیبی شد

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان از جامعه جهانی خواست برای حل و فصل بحران لیبی و برقراری آتش‌بس در این کشور تلاش کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار پایان درگیری‌ها در لیبی و برقراری صلح در این کشور شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه با ابراز نگرانی در خصوص اوضاع لیبی، از جامعه جهانی خواست تا زمینه برگزاری مذاکرات صلح در این کشور را فراهم کنند. پاپ فرانسیس اعلام کرد از تمامی اعضای جامعه جهانی و تمام کسانی که مسئولیت سیاسی و نظامی دارند می‌خواهم تا تمام اهتمام خود را به منظور حل و فصل بحران لیبی و برقراری آتش بس در این کشور به کار بگیرند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز روز گذشته در بیانیه‌ای با محکوم کردن مداخله نظامی ترکیه در لیبی، آن را «غیرقابل قبول» خواند. مکرون در این‌باره گفت: «فرانسه سیاست تهاجمی ترکیه در لیبی را تحمل نمی‌کند». 

از سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی معمر قذافی، در این کشور آفریقای شمالی دودستگی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۵ به دنبال یک توافق سیاسی، دولت وفاق ملی با حمایت سازمان ملل در لیبی تشکیل شد، اما نیرو‌های حفتر که در شرق این کشور مستقر بودند در سال ۲۰۱۹ به طرابلس، پایتخت و محل استقرار دولت وفاق ملی، با هدف تسخیر آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون درگیری‌ها میان دو طرف در این کشور ادامه دارد.

طرف‌های درگیر در لیبی از حمایت کشور‌های خارجی برخوردارند و این مسئله سبب شعله‌ور شدن بیشتر جنگ و پیچیده شدن اوضاع شده است. کشور‌های خارجی هر کدام به دنبال منافع خود از یکی از گروه‌های درگیر در لیبی حمایت می‌کنند.

از زمان درگیری دو گروه در لیبی، آنکارا از دولت وفاق ملی حمایت‌ کرده است. در اواخر سال ۲۰۱۹ فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی به طور رسمی از آنکارا درخواست کمک نظامی کرد و بلافاصله نیرو‌ها و تجهیزات نظامی ترکیه راهی لیبی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار