معاون میراث‌فرهنگی فارس خبر داد؛

آغاز مرمت بازار قیصریه لار

نصیری، از آغاز مرمت بازار قیصریه لار با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا نصیری معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، اظهار کرد: مرمت استحفاظی و اضطراری بازار قیصریه لار با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث فرهنگی استان فارس در خردادماه امسال آغاز شده است.

او افزود: این عملیات شامل اجرای اندود استحفاظی کاهگل بخش بام چهارسوق و مرمت بدنه و احیای ناودان‌های بخشی از راسته‌های اصلی بازار است.

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در سال ۹۸ نیز با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال، مرمت استحکام‌بخشی ساق گنبد چهارسوق انجام شده است که این عملیات نیز بر اساس تفاهم‌نامه چهارجانبه این اداره‌کل، راه و شهرسازی لارستان، شهرداری لار به کسبه بازار است.

او افزود: بازار قیصریه لار یک مجموعه تاریخی است، شیوه معماری این بنا مربوط به دوران صفویه، تا قاجاریه است، نمای داخل گنبد بازار از سنگ‌تراش بوده، که ۴ دالان طولانی، شمالی، جنوبی، شرقی و غربی ساختمان اصلی بازار را می‌سازد.

نصیری با بیان اینکه این دالان‌ها در یک چهارسوق یکدیگر را قطع می‌کنند، ادامه داد: در طرف دالان جنوبی، شرقی و غربی ۱۳ باب مغازه و در طرف دالان شمالی ۱۴ باب مغازه ساخته شده است.

بازار قیصریه اصفهان از بازار لار الگوبرداری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار