در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

۲۳ درصد دانشجویان در کلاس‌های مجازی شرکت نکرده‌اند

مدیرکل امور فناوری و اطلاعات دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: تاکنون ۲۳ درصد از دانشجویان این دانشگاه در کلاس‌های مجازی شرکت نکرده‌اند.

مهدی اردستانی مدیرکل امور فناوری و اطلاعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت اینترنت دانشجویان اظهار کرد: فهرست آن دسته از سامانه‌های اصلی موجود در دانشگاه که دانشجویان برای شرکت در آموزش مجازی استفاده می‌کنند به وزارت علوم اعلام شده است و در حال حاضر دانشجویان از اینترنت رایگان استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه سیستم دانشگاه فنی و حرفه‌ای هر لحظه گزارش حضور و غیاب دانشجویان در سامانه رانشان می‌دهد، تاکید کرد: حدود ۲۳ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای تا کنون نتوانسته اند در سامانه آموزش مجازی یا کلاس‌های آنلاین شرکت کنند.

فعالیت بیش از ۹۸ درصد اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سامانه مجازی

اردستانی تصریح کرد: اکنون بیش از ۹۸ درصد اساتید به راحتی در کلاس‌های مجازی درحال فعالیت هستند و تنها اساتید گروه معارف که از سامانه جداگانه‌ای (سامانه نهاد) برای آموزش مجازی استفاده می‌کنند، نتوانسته‌اند وارد سامانه شوند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل امور فناوری و اطلاعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح کرد: در ترم جاری دانشجویان بخش عمده‌ای از نمرات خود را بدون امتحان دریافت می‌کنند. در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۷۵ درصد نمرات پایان ترم دانشجویان از طریق پروژه، تمرینات انجام شده در طول ترم و ... اعمال خواهد شد و ۲۵ درصد آن از طریق برگزاری امتحانات پایان ترم خواهد بود.

آموزش آنلاین

راهکار دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای کاهش تقلب در امتحانات مجازی

اردستانی با اشاره به تمهیداتی که برای جلوگیری از تقلب در امتحانات مجازی اندیشیده شده است، تاکید کرد: سوالات باید از یک بانک سوال انتخاب شده و به صورت رندوم در اختیار دانشجویان قرار گیرد، برای مثال اگر استادی قرار است از هر دانشجو ۵ سوال بپرسد، باید ۲۰ سوال طراحی کند. در این صورت از ۲۰ سوال طراحی شده به هر دانشجو ۵ سوال به صورت جداگانه تعلق می‌گیرد و امکان تقلب کاهش پیدا می‌کند.

او افزود: برای درس‌های مهم‌تر هم اساتید باید از طریق بانک سوال به طراحی ۱۰۰ سوال اقدام کرده و تنها ۵ سوال در اختیار دانشجو قرار دهند. اگر این کار انجام شود شاهد کاهش تقلب در زمان برگزاری امتحانات مجازی خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار