آتش، میهمان ناخوانده ۲۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی سیرجان شد

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان گفت: از هفته گذشته تاکنون، ۲۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی سیرجان طی ۸ فقره آتش سوزی، طعمه حریق شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهران میرشاهی، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان گفت: از هفته گذشته تاکنون، ۲۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی شهرستان سیرجان طی ۸ فقره آتش سوزی، سوخت و خاکستر شد. 

او گفت: آتش سوزی‌های اخیر در مناطق شمالی بخش بلورد و چهارگنبد، بخش پاریز و گدار خانه سرخ بوده است که به همت همیاران طبیعت، دهیاران، بخشداران و نیرو‌های مردمی و ماموران منابع طبیعی مهار و خاموش شد؛ اما آنچه مهم است همکاری و همراهی مردم در نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی است تا این سرمایه عظیم ملی از بین نرود.

میر شاهی بیان کرد: با بارندگی‌های چند ماه گذشته پوشش گیاهی مناسبی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان ایجاد شده که با گرم شدن هوا و سهل انگاری، آتش سوزی‌های مکرر را شاهد هستیم.

او افزود: سال‌هاست که شاهد وقوع آتش‌سوزی در این مراتع هستیم و براساس گزارش‌های اعلام‌شده از سوی سازمان‌های مسئول و متولی امر، دلیل اصلی این آتش‌سوزی‌ها بی‌تفاوتی مردم در روشن کردن آتش و همچنین رها کردن انواع ظروف شیشه‌ای در مراتع و منابع طبیعی است.

میرشاهی با بیان اینکه اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع حریق و کاهش خسارت‌های احتمالی در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: در این فصل، آتش زدن بوته‌ها در بیابان، بی‌احتیاطی در انداختن ته مانده سیگار و آتش روشن کردن در عرصه‌های جنگلی، احتمال وقوع حریق در مراتع را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.