تحول گردشگری در استان کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با داشتن ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه گردشگری آبی داریم، می‌توانیم یکی از قطب‌های گردشگری آبی در کشور شویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بااشاره به توافقات صورت گرفته اخیر میراث فرهنگی با شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه برای توسعه گردشگری آبی در استان، بیان کرد: براساس این توافق شرکت آب منطقه‌ای استان طی یکی دو هفته آینده فراخوانی برای جذب سرمایه گذاران در سد‌ها و سراب‌های استان خواهد داشت تا در آن‌ها طرح‌های گردشگری آبی ایجاد شود.

او بابیان اینکه تعدادی از سرمایه گذاران استان علاقمند به سرمایه گذاری در این اماکن آبی هستند، گفت: برای حدود هفت نفر از این سرمایه گذاران موافقت‌های اصولی صادر کرده‌ایم و آماده پرداخت تسهیلات هم به آن‌ها هستیم تا رونق گردشگری آبی استان را رقم بزنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بیان کرد: این سرمایه گذاران در نظر دارند تا طرح‌هایی همچون اتوبوس آبی، جت اسکی، قایق پدالی، غواصی، رستوران، اقامتگاه‌های بوم گردی  را در حاشیه سد‌ها و سراب‌های جامیشان، داریان، شیان، سراب یاوری، و سراب جابری اجرا کنند.

او بابیان اینکه راه اندازی گردشگری آبی می‌تواند تحولی در گردشگری کرمانشاه ایجاد کند، افزود: کمتر استانی در کشور ظرفیت سد‌های کرمانشاه را دارد، سد‌هایی که در حاشیه بسیاری از آن‌ها طبیعت زیبا و بکری داریم که می‌تواند گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند و به مقصد گردشگری آبی غرب کشور تبدیل شویم.

او افزود: آثار تاریخی استان کرمانشاه بی نظیر است، اما اگر می‌خواهیم گردشگران بیشتری را به سمت استان بکشانیم، باید انواع دیگر گردشگری را هم راه اندازی کنیم و زنجیره‌های گردشگری را در استان داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه طیف زیادی از گردشگران علاقمند به گردشگری تفریحی هستند، اعلام کرد: با راه اندازی گردشگری آبی در استان، در کنار اینکه این نوع از گردشگران را هم به استان جذب می‌کنیم و آمار گردشگران ورودی به استان بالا می‌رود، ماندگاری دیگر گردشگرانی هم که به استان می‌آیند را نیز افزایش می‌دهیم.

او اظهار کرد: قطعا با وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه گردشگری آبی در استان داریم، می‌توانیم از قطب‌های این نوع از گردشگری در کشور شویم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.