نقش ریزگرد‌های صنایع در آلودگی هوای البرز

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: ریزگرد‌های کارخانه ها، عامل ۳۶ تا ۳۸ درصد آلودگی هوای استان البرز است.

حمیدرضا لشکری، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که ریزگرد‌های کارخانه ها، عامل ۳۶ تا ۳۸ درصد آلودگی هوای استان البرز است، گفت: علت عمده آلایندگی در شش ماه اول هرسال ریزگردها هستند که کانون آن ها یا به عبارتی محل تولید آن در اشتهارد و نظرآباد است.

او با بیان این که ۶۲ تا ۶۴ درصد علت آلودگی هوا منابع متحرک مانند خودروها هستند، گفت: بزرگی این رقم تاثیر آلودگی کارخانه ها را کم نمی کند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: تا کنون موفق شده ایم سوخت قابل توجهی از صنایع استان البرز را از مازوت و گازوئیل به گاز تبدیل کنیم که تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی داشته است اما هنوز تعداد قابل توجهی از صنایع از مازوت و گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می کنند.

او افزود: در بخش استفاده صنایع از کاتالیزور و فیلتر دود موفق نبوده ایم.

لشکری با اشاره به نقش معادن در آلودگی هوا و آلودگی های زیست محیطی افزود: سازمان صمت، پیش از صدور مجوز فعالیت معادن و کارخانه ها ابتدا از ما استعلام می گیرد و ما محل فعالیت معدن را تایید می کنیم، پس از آماده سازی تجهیزات معادن و آمادگی بهره برداری مجددا از ما استعلام می شود.

او با بیان این که برای نظارت بر فعایت این کارخانه ها و معادن به همکاری سازمان صمت احتیاج داریم، افزود: در بازدیدی که از تهران دشت داشتیم شاهد تردد خودروهای سنگین و تخلیه زباله و نخاله ها در شن چاله های به جا مانده از فعالیت معادن شن و ماسه بودیم که باعث آلودگی شدید محیط زیست منطقه شده بود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.