حمایت از سرمایه‌گذاران جهت ساخت جایگاه سوخت

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: سیاست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایجاد بستر لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت جایگاه سوخت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: سیاست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایجاد بستر لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت جایگاه است به خصوص که امسال هم به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است و این امر جز با حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان محقق نمی‌شود.

 او افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی در سال جهش تولید آمادگی کامل برای تامین سوخت بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی را داراست و چنانچه در هر حوزه مشکلی وجود داشته باشد و به این شرکت اعلام شود به سرعت بررسی و مرتفع خواهد شد.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی ادامه داد: این شرکت به طور مستمر در حال پایش دستورالعمل‌ها به منظور تسهیل در روند سوخت‌رسانی به تمام متقاضیان اعم از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.
 
افتخاری بیان کرد: در همین راستا مکاتباتی با سازمان‌های متولی انجام داده است تا مشکلات ناشی از سوخت‌رسانی را در کمترین زمان شناسایی و حل و فصل کنند؛ در خصوص کارخانه‌ها و صنایعی که طبق اعلام شرکت گاز متصل به خطوط سراسری انتقال گاز نباشند یا به هر دلیلی گاز مورد نیاز آن‌ها قطع شود تا زمان نیاز، سوخت مایع تحویل آنان می‌شود.

او تصریح کرد: هم اینک ۲۶۴ جایگاه سوخت مایع و سی. ان. جی در این منطقه فعال است که از این تعداد ۱۳۰ جایگاه سوخت مایع بنزین و نفت گاز و ۱۳۴ جایگاه مربوط به توزیع سوخت سی. ان. جی می باشد.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با بیان این که سال قبل دو جایگاه سوخت در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است، تاکید کرد: برای احداث ۲۴ جایگاه جدید نیز موافقت اصولی صادر شده است که از این تعداد سه موافقتنامه برای جایگاه سی. ان. جی و بقیه برای جایگاه سوخت مایع بوده است.

‎ افتخاری اظهار کرد: از موافقتنامه‌های صادر شده، تعداد ۱۱ موافقت اصولی احداث جایگاه در مشهد، هفت جایگاه در نیشابور، دو جایگاه در قوچان و در شهر‌های فریمان، سرخس، درگز و تربت جام هر کدام یک جایگاه احداث خواهد شد.

‎او افزود: برای احداث جایگاه پس از درخواست متقاضی و ارائه مستندات لازم، نیاز شهروندان در آن محل در کمیته مجاری عرضه منطقه بررسی شده و در صورت احراز نیاز، شرایط فنی زمین پیشنهادی بررسی می‌شود و استعلام از محیط زیست و شهرداری و همچنین داشتن فاصله مناسب از اماکن مسکونی و آموزشی از دیگر شرایط احداث جایگاه است.

‎معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی ادامه داد: قرار است با مشارکت شهرداری‌ مشهد ۱۰ جایگاه تک سکوی سوخت مایع در این شهر ساخته شود که نقش مهمی در کاهش ترافیک جایگاه‌ها و همچنین مسافرت شهروندان خواهد داشت.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.