بهره برداری ۵ طرح کشاورزی در نهاوند

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان نهاوند از بهره برداری ۵ طرح کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

بهره برداری ۵ طرح کشاورزی در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حسین فضلی، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند به طرح‌های قابل افتتاح در هفته کشاورزی در نهاوند اشاره کرد و گفت: طرح گلخانه سبزی و صیفی واقع در باروداب در زمینی به مساحت ۵۵ هکتار و اشتغالزایی ۵ نفر و از محل اعتبارات دولتی و بهره مندی دو خانوار و یک روستا و ۱۵ هزار میلیون ریال اعتبار افتتاح خواهد شد.

فضلی اظهار کرد: طرح آبیاری بارانی واقع در وسج در زمینی به مساحت ۵۴.۵ هکتار و اشتغالزایی ۵۰ نفر و از محل اعتبارات ملی و بهره مندی یک روستا و ۳۰ خانوار و اعتبار ۷۴۴۴ میلیون ریال و پروژه آبیاری بارانی واقع در وسج با مساحت ۲۸ هکتار و اشتغال زایی ۳۰ نفر و از محل اعتبارات ملی و بهره مندی یک روستا و ۱۵خانوار و با اعتبار ۳۳۳۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌ها به شمار می‌آید.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اضافه کرد: طرح آبیاری بارانی وسج در زمینی با مساحت ۲۶ هکتار و اشتغالزایی ۲۵ نفر و از محل اعتبارات ملی و بهره مندی یک روستا و ۱۶ خانوار و اعتبار ۳۰۱۰ میلیون ریال و پروژه پرورش ماهی واقع در اکبرآباد با حجم کار ۱۰ تن و با اشتغالزایی سه نفر و از محل اعتبارات استانی و بهره مندی ۲۰ روستا و دو خانوار با اعتبار ۲۷۰۰ میلیون ریال نیز در این هفته افتتاح می‌شود.

فضلی با بیان اینکه کشاورزی رکن اصلی توسعه، اشتغالزایی و محور اقتصاد مقاومتی است،افزود: یکی از مخاطبان اصلی جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری بخش کشاورزی است به طوریکه این بخش بیشترین تلاش را برای خوداتکایی و بهره‌وری و کمترین میزان وابستگی به خارج از کشور را در دستور کار دارد.
او در ادامه خاطرنشان کرد: امسال هفته نکوداشت جهادکشاورزی با شعار «کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی» از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به شعار امسال هفته جهادکشاورزی گفت: «کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی» شعار محوری این هفته و سال پیشرو است که رویکرد تبیین دستاورد‌های بخش کشاورزی برای تحقق جهش تولید با تأکید بر تبیین دستاورد‌های وزارت جهادکشاورزی در جهش تولید، ایده‌های ناب، کشاورزی دانش‌بنیان و مدیریت جهادی است.

فضلی با اشاره به اینکه در سال جاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند محور‌های موضوعی مختلف امنیت غذایی و کشاورزی پایدار مانند توسعه کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی که اخیراً مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشتند را مد نظر دارد، یادآور شد: این مجموعه روش‌های نوین آبیاری، مکانیزاسیون کشاورزی، اهمیت الگوی کشت در شهرستان، تأمین نهاده‌های کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی با جدیت در قالب سند توسه راهبردی شهرستان گنجانده و در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.