درج شعار ضد نژادپرستی به جای نام بازیکنان در مسابقات لیگ جزیره

طبق توافق باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس در بازی‌های این هفته به جای نام بازیکنان، شعار ضد نژادپرستی در پشت پیراهن آن‌ها درج خواهد شد.

لیگ جزیرهبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس هفته آینده از سر گرفته خواهد شد و بر اساس اعلام نشریه سان طبق توافق صورت گرفته میان باشگاه‌ها در ۱۲ بازی این هفته به جای نام بازیکنان در پشت پیراهن، شعار «زندگی سیاهان مهم است» درج خواهد شد و در جلوی پیراهن نیز لوگوی سازمان بهداشت انگلیس جای خواهد گرفت.

تصمیم برای درج شعار ضد نژادپرستی پس از آخرین جلسه سرمربیان تیم‌های لیگ جزیره اتخاذ شده است. در این جلسه مربیان توافق کردند که لیگ برتر باید موضع محکمی در حمایت از جنبش ضد نژادپرستی داشته باشد.

طیف وسیعی از اقدامات احتمالی مورد بحث قرار گرفت، اما آن‌ها به اتفاق آرا مصر بودند که هر تصمیمی قبل از تصویب، باید به تایید بازیکنان برسد.

آرسنال یکی از باشگاه‌هایی بود که اوایل این هفته حمایت و همبستگی خود را با مبارزات ضد نژادپرستی نشان داد.


بیشتر بخوانید:


البته چنین اقدامی ممکن است لیگ برتر را با فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) دچار چالش بکند، زیرا می‌توان آن را نقض قوانین فیفا دانست.

در قانون فیفا آمده است: تجهیزات (ورزشی) نباید دارای شعار، اظهارات یا تصاویر سیاسی، مذهبی یا شخصی باشند.

اما جیانی اینفانتینو (رئیس فیفا) در چنین مواقعی موافقت خود را نشان داده و روسای زوریخ اظهار داشتند که آن‌ها خوشحال خواهند شد که لیگ برتر این ۲ اقدام را اجرا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار