حمله صیادان با اسلحه شکاری به پرندگان در اندیمشک

برخی افراد با اسلحه شکاری مبادرت به تیراندازی به سمت پرندگان بزرگ جثه و شکاری نموده و با زخمی کردن آنان عملا ادامه حیات را از پرندگان می‌گیرند.

عیدی گماری رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برخی افراد دارای اسلحه شکاری اعم از ساچمه‌ای و بادیّ به قصد نگهداری پرندگان راسته شکاری در منزل خود، مبادرت به تیراندازی به سمت پرندگان بزرگ جثه و شکاری نموده و با زخمی کردن آنان عملا ادامه حیات را از پرندگان می‌گیرند.

او افزود: شکار و حتی زخمی کردن این پرندگان، نه تنها موجبات قطع و اختلال در زنجیره هرم غذایی طبیعت میگردد. بلکه، نگهداری این گونه پرندگان و سایر، مشمول مجازات خواهد بود.

عیدی گماری بیان داشت: نگهداری این پرندگان شکار و زخمی شده در منزل، ابتدای به ظاهر، به مذاق برخی می‌آید. اما ادامه نگهداری، بدلیل گوشتخوار بودن این راسته پرندگان، هزینه بالای تغذیه و نیاز به فضای، بتدریج امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک از اصحاب اسلحه شکاری اعم از ساچمه‌ای و بادی خواست، بصرف لذت لحظه‌ای شکار غیر مجاز، سبب زخمی و سلب حیات این گونه‌های با ارزش در طبیعت نشوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با فرض سهوی بودن تیراندازی و .. به سمت این قبیل پرندگان، ضمن خودداری از رها سازی پرندگان معیوبی در محیط بدون آب و غدا لطفا جهت درمان و ادامه نگهداری، آنان را تحویل اداره حفاظت محیط زیست نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.